در پی شکایت های مکرر شهروندان در استان خراسان رضوی مبنی بر دریافت قبض های میلیونی تلفن همراه، با پیگیری های پلیس فتای استان خراسان رضوی،ویروس جدید تلفن‌های همراه هوشمند کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی شکایت‌های مشابهی مبنی بر هک شدن گوشی تلفن همراه هوشمند و سوء‌استفاده از خط تلفن همراه آنها رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان فنی این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با اعلام شکایت شاکیان، در بررسی اولیه پرینت تماس مربوط به خطوط هک شده‌، مشخص شد که از طریق خطوط تلفن آنان با کشورهای امریکای جنوبی مانند کوبا، فاروئه و برخی کشورهای آفریقایی تماس گرفته شده است و کلیه شکات از این تماس‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را به طور ویژه مورد پیگیری قرار داده با بررسی فنی و استعلام‌های مربوطه محرز شد، همه این افراد دارای گوشی هوشمند بوده و از اینترنت استفاده می‌کردند و همگی آنها از سایت‌های مشکوک و بویژه سایت‌های مبتذل بازدید داشته‌اند و پس از بررسی گوشی‌های این گروه توسط کارشناسان فنی وجود بدافزارهایی روی گوشی‌های قربانیان محرز شد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در رابطه با این بدافزار جاسوسی افزود: این بدافزار در ساعاتی مشخص (اغلب در ساعات بامدادی 2 تا 4) از گوشی‌های آلوده که دارای سیم کارت دائمی یا سیم کارتی که دارای شارژ کافی بوده‌، به طور خودکار اقدام به برقراری تماس تلفنی با شماره‌های ذخیره شده در بانک اطلاعاتی بدافزار کرده‌اند.

جهانشیری در بیان انگیزه مجرمان از انتشار این بدافزارها افزود: به نظر می‌رسد، افرادی در خارج از کشور با اهداف سودجویانه اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های تلفنی پولی (خطوط IN یا خطوط تلفن هوشمند) کرده‌اند و از طریق نصب بدافزار برروی گوشی قربانیان و برقراری تماس صوتی با این خطوط عاملان انتشار بدافزار درآمد هنگفتی عاید آنان می‌شود.
گفتنی است به‌ دلیل بعد مسافت و حوزه جغرافیایی جرم صورت گرفته متأسفانه پیگیری این پرونده‌ها مشمول زمان خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.