سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

آغاز بکار طرح تجهیز 10 هزار هکتار شاليزار در گيلان

طرح تجهيز و نوسازی 10 هزار هکتار شاليزار در گیلان آغاز شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مجري طرح تجهيز و نوسازي شاليزارهاي شمال کشور در مراسم آغاز این طرح در رشت با اشاره به اینکه  تا کنون 110 هزار هکتار از شاليزارهاي کشور تجهيز و نوسازي شده است اعلام کرد : تاکنون70 هزار هکتار از شالیزارهای گيلان تجهيز و نوسازي شده است.
رضا عظيمي افزود  : بر اساس مصوبه سفر هيات دولت به گيلان قراراست طي 5 سال حدود 50 هزار هکتار از شاليزارهای اين استان تجهيز و نوسازي شود.
وی گفت : براي اجرای اين طرح ملي 500 ميليارد ريال از محل اعتبارات نهاد رياست جمهوري و 200 ميليارد ريال از اعتبارات ملي اختصاص يافته است.
مجري طرح تجهيز و نوسازي شاليزارهاي شمال کشور افزود  : طرح تجهيز و نوسازي شاليزارهای گيلان و مازندران قراراست تا قبل از پایان برنامه ششم توسعه به پایان  برسد.
رضا عظيمي گيلان را در اجراي اين طرح ملي پيشرو دانست وافزود  : طرح تجهيز و نوسازی حدود 20 سال است که آغاز شده اما به دليل کمبود اعتبارات پيشرفت چنداني نداشته است.
عليرضا شعبان نژاد رييس سازمان جهاد کشاورزي گيلان هم  طرح  تجهیز و نوسازی شالیزارها  را مهم ترين طرح زيربنايي وزارت جهاد کشاورزي براي ايجاد تحول در کشت برنج دانست و اعلام کرد  : افزايش تولید ،  کم شدن سختي کار و هزینه ها، صرفه جویی در مصرف آب  و نهاده های کشاورزی از مهمترین مزيت هاي اجراي اين طرح است. 38 درصد معادل 750 هزار تن برنج کشور را شالیکاران گیلانی توليد  مي کنند.  استان گيلان  دارای 238 هزار هکتار شاليزار است .این طرح مصوب سفر امسال هيات دولت به گيلان بود.

انتهای پیام/گ     


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.