سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

آغاز طرح ملی دادرس در بم

دور جدید اجرای طرح ملی دادرس بمنظور تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت، امروز همزمان با سالگرد زلزله پنجم دی سال ۱۳۸۲ در بم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از کرمان، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: طی سال های گذشته ۹۵۰ هزار دانش آموز در چارچوب اجرای این طرح آموزش های لازم را فرا گرفتند و امسال نیز ۴۰۰ هزار نفر این آموزش ها را فرا می گیرند.

مسعود حبیبی با اشاره به اینکه در بحران و امدادو نجات مردم محلی نخستین افرادی هستند که به کمک آسیب دیدگان می شتابند، افزود: بمنظور کاهش آسیب ها بویژه آسیب های ضایعه نخاعی آموزش های امداد و نجات همه ایرانیان در دستور کار است.

حبیبی خاطرنشان کرد: طرح ملی دادرس بمنظور تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت درسازمان جوانان هلال احمر، تدوین و از پارسال اجرا شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تربیت تیم های دانش آموزی، بهره مندی هدفمند از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش بویژه اردوگاه ها در زمان وقوع حوادث و بلایا و توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت های کار گروهی را از اهداف طرح ملی دادرس برشمرد.

وی تصریح کرد: نحوه صحیح حمل و نقل مجروحان، احیا و سایر آموزش های لازم در هشت هزار کانون تشکیل شده در سراسر کشور آموزش داده می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: اجرا ، طرح ، ملی دادرس ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.