سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

۴۵ سایت انرژی بادی در کشور شناسایی شده است

مشاور عالی انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران از شناسایی 45 سایت انرژی بادی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  اردبیل؛ حمیدرضا خلعت بری با اشاره به پتانسیل انرژی‌های تجدید پذیر در کشور افزود: از جمله در انرژی با ۴۵ سایت با پتانسیل بالا شناسایی‌شده است که یکی از آن‌ها استان اردبیل است و این سایت‌ها قدرت تولید ۴۵ گیگاوات ساعت برق را دارند.

به گفته وی، در انرژی خورشیدی نیز به دلیل اینکه تابش کافی آفتاب در ۹۰ درصد مناطق کشور داریم و متوسط ۳۰۰ روز آفتابی و صاف داریم می‌توانیم نسبت به استفاده از این امکان اقدام کنیم.

مشاور عالی انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است سازمان انرژی‌های نو داریم، افزود: متأسفانه قوانین این سازمان جایی برای اجرا ندارد و باید یک انرژی خورشیدی داشته باشیم تا این قوانین اجرا شود.

خلعت بری معتقد است با پتانسیل قابل ‌توجه کشور می‌توان ظرف مدت 3 سال کل نیاز کشور را به طریق سولار تأمین و حتی نیروگاه‌های فعلی را از مدار خارج کرد.

وی با اشاره به برخی مطالعات صورت گرفته افزود: هزینه ایجاد نیروگاه خورشیدی ۶۰ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱۰۸ میلیارد دلار است درحالی‌که هزینه ایجاد نیروگاه فسیلی ۱۳۱ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۴۸ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، شناسایی ، سایت ، انرژی ، بادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.