سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

گلباران آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسی در روز تولدش

آرامگاه شاعر بلندآوازه ايران زمين، حكيم ابوالقاسم فردوسی همزمان با فرا رسيدن سوم دي ماه زاد روز تولد اين شاعر بزرگ و حكيم فرزانه گلباران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در اين مراسم با اشاره به اهميت فردوسي و نقش اثر جاودان و ماندگار اين شاعر بزرگ يعني شاهنامه در حفظ زبان فارسي و هويت فرهنگي گفت: همه ما بايد در خصوص معرفي فردوسي و شناخت هرچه بيشتر شاهنامه تلاش كنيم.

حسين زارع صفت افزود: وجود آرامگاه فردوسي در شهر تاريخي توس يك فرصت بزرگ براي معرفي هرچه بهتر ظرفيت هاي فرهنگي و تاريخ خراسان است و ما بايد از اين فرصت به نحو مطلوب استفده كنيم.

وي گفت: فردوسي حكيم سي سال براي سرودن شاهنامه تلاش كرد و زحمت كشيد و در اين ميان ما نيز بايد به گونه اي فعاليت كنيم تا بتوانيم هرچه بهتر نقش و جايگاه فردوسي و اثر بي نظير او شاهنامه را در حفظ زبان فارسي و نيز هويت فرهنگي به خوبي معرفي كنيم.

استاد دانشگاه و مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسي دانشگاه فردوسي مشهد نيز در اين مراسم در سخناني با اشاره به شاهنامه فردوسي گفت: شاهنامه يك گنجينه بزرگي است كه همه ما بايد از اين گنجينه بزرگ فرهنگي به خوبي مراقبت كنيم.

محمد جعفر ياحقي افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه از شاهنامه به عنوان يك گنجينه بزرگ فرهنگي و ادبي در راه تعالي و سربلندي ايران استفاده شود كما اينكه در هزار سال پيش اين موضوع مورد توجه قرار مي گرفت.

وي خاطر نشان كرد: شاهنامه فردوسي به حفظ زبان فارسي كمك كرده و در واقع مانع و سدي در برابر تهاجماتي است كه عليه فرهنگ ايران زمين تدارك ديده شده است.

يادآور مي شود، سوم دي ماه امسال هزار و هفتاد و پنجمين زاد روز حكيم ابوالقاسم فردوسی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.