رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد بودجه اقتصاد کشور در بخش ساختمانی گردش می کند چنانچه بخواهیم املاک واراضی را هم اضافه کنیم ۵۰ درصد گردش مالی را در این بخش شاهدیم.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،٬ سید مهدی هاشمی در همایش مجمع بسج مهندسین کشور در هتل نخل مشهد افزود: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است بودجه که رشدو پیشرفت ایجاد می کند بودجه عمرانی وتملک ودارایی است بنابراین روشهای نگه داری وبهره برداری از ان مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایران دومین کشور دارای ذخایر گاز وجز  معدود کشورهایی  که منابع نفتی فراوان دارد است تصریح کرد: در سال جاری بودجه از مجموع بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد تومان  ٬ ۲۱درصد مربوط به بخش عمران بوده که نسبت به سال گذبشته رشد دارد اما   فقط به لحاظ نوشتاری درست است چون دولت با عدد ورقم بازی می کند مقایسه ها درست نیست.

هاشمی به سخن رییس جمهوری که خبر از رشد ۹۰ درصدی بودجه عمران داده است اشاره وخاطر نشان کرد:تنها ۴۶ درصد از رقمی که اقای روحانی اعلام کرد طی شش ماهه اول به بخش عمران تخصیص داده  شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نقدینگی  از زمان دولت هاشمی رفسنجانی شروع شد افزود: در ابتدای دولت هاشمی نقدینگی ۱۸۸۰ هزار میلیارد تومان بوده ودر پایان دولت ۴۰۶ ودر دولت خاتمی ۵۰۴ ودر دولت احمدی نژاد  ۴۰۵ برابر شد همچنین در ابتدای دولت فعلی نیز ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید وماه گذشته نقدینگی ۸۹۰ هزار میلیارد تومان شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره ای که در امدکاهش داشته وپولی تزریق نشد ۴۰۰ هزار میلیارد افزایش  پیدا کرد٬ اگر با همین شیب جلو بریم    برای ۸ سال پایان دولت نقدینگی۱۱ برابر می شود.

وی تصریح کرد: برداشت من این است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در بازرگانی خارجی در دست طیف خاصی وارد شده است این در حالی است که بودجه پیشنهادی کمیسیون عمران۲۶۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد ان در سالهای گذشته تامین شده جای بحث دارد٬ زیرا باید فکر کرد این درامد را باید از کجا تامین کنیم.

وی با ابراز تاسف گفت: اکنون جهت گیری مسوولان به سمتی است که به نظر می اید  نمی خواهیم رشد اقتصادی در کشور صورت بگیرد واتکای حداکثری به نفت باقی بماند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.