عليرضا رشيديان در مراسم بزرگداشت فردوسی گفت: یکی از شاخص ترین سخنوران و حماسه سراهای بی بدیلبی شک فردوسی بوده و اثر ماندگارش شاهنامه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار خراسان رضوی افزود: حکیم توس در دوره ای که اکثر ادیبان و صاحبان سخن آثار خودشان را به زبان عربی منتشر می کردند شاهنامه را به زبان فارسی و با ظرافت در قالب جدید سرود که نقطه پایانی بر نابودی زبان فارسی بود.

وی گفت: ارزش تاریخی این اثر ماندگار این است که در کنار توجه به تاریخ و ادبیات، به فضای سیاسی آن دوران نیز توجه کرده و همچنین مردم را به خرد و خردورزی دعوت کرده است. 

شاهنامه فردوسی نقطه پايان نابودی زبان فارسی بود

رشیدیان تصریح کرد: اعتبار عمیق اثر او در توجه به ولایت به عنوان عاملی در استمرار خط نبوت بوده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که دنیا در قالب دهکده جهانی تعریف شده و جنگ تمدن ها شکل گرفته است برای حفظ و گسترش زبان فارسی نیازمند فردوسی پژوهان و ادامه دهندگان راه این حکیم بزرگ هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت یازدهم در کنار توجه به حوزه زیرساخت ها و اقدامات عمرانی در سراسر کشور و همچنین در خراسان رضوی و آرامگاه فردوسی؛ برای حفظ و گسترش زبان فارسی نیز اقدامات موثری انجام داده است. استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از این اقدامات فرهنگی اهدا جایزه بین المللی فردوسی است که به بهانه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 عملیاتی شده است.  

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.