سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

ابتلای 3 نفر به آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مثبت بودن سه مورد مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد طی هفته گذشته خبر داد و گفت: مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان صفر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن با اشاره به مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در مناطقی از کشور افزود : سال گذشته هم این بیماری را در کشور شاهد بودیم و تلفات بیشتری هم در بعضی از استان‌ها داشت اما رسانه‌ای نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز موج نخست آنفلوآنزای امسال در استان کرمان تصریح کرد: در استان‌های همجوار نیز مواردی از این بیماری مشاهده شد.

این مسئول با بیان اینکه موج نخست با اتمام فصل پاییز فروکش کرده است افزود: مجدد ابتلا به این بیماری آغاز شده و باید مراقبت‌های لازم برای پیشگیری انجام شود.

چمن از مثبت بودن سه مورد مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کهگیلویه و بویراحمد طی هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه این افراد بهبود یافته‌اند گفت: مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان صفر بوده است.

این مسئول توزیع و تزریق واکسن را جزو برنامه‌های مشخص علوم پزشکی در مهار این بیماری ندانست و با بیان اینکه اثربخشی این واکسن بیشتر از 60 درصد نیست تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و دوری از راه‌های انتقال در پیشگیری از ابتلا موثر است.

چمن با اشاره به محدود بودن واکسن در مراکز درمانی بخش دولتی گفت: توزیع واکسن به صورت قطره‌چکانی است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: ابتلا ، آنفلونزا ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.