ارومیه؛

بررسی دلایل بیکاری فارغ التحصیل دانشگاهی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین دلایل بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی ارتباط کم میان دانشگاه و صنعت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دکتر عطاپور در جلسه ارتباط صنعت و دانشگاه که در محل استانداری ترتیب یافت، با اشاره به بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور و به تبع آن در استان، به تشریح دلایل این بحران پرداخت و گفت: یکی از مهمترین دلایل بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی ارتباط کم میان دانشگاه و بخش صنعت است .

دکتر عطاپور گفت: بر اساس انجام یک نظرسنجی بیشترین دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، نبود ارتباط میان دانشگاه و صنعت، حمایت های کم مالی و اعتباری از کارآفرینان، نبود اطلاعات کافی دانشجویان از فضای کسب و کار و کم بودن بودجه پژوهشی دانشگاه ها عنوان شده است .

وی آشنا نبودن دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با پارک های علم و فناوری، نبود نگاه جامع به کارآفرینی، نبود سرمایه اولیه برای کارآفرینی و نبود بسترهای اداری لازم برای کارآفرینی را از دیگر دلایل ارتباط کم صنعت و دانشگاه و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت زیادی ندارند ادامه داد: نیاز است دانشگاهها در کنار ارائه مباحث نظری در حوزه ارائه دانشهای مهارتی نیز فعال تر عمل کنند.

وی در ادامه از راه اندازی مجدد بنیاد نخبگان استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مجدد این بنیاد زمینه فعالیت و حمایت از جوانان نخبه و فرهیخته جامعه بیشتر فراهم گردد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.