متخصص بیماری های عفونی گفت: مبتلایان به آنفولانزا تا 24 ساعت پس از قطع تب، ضروریست تا در منزل استراحت کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ دکتر ملیحه متانت متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: رعایت بهداشت فردی تا حدود زیادی از افزایش انتقال بیماری به افراد سالم جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: بیماری آنفولانزا یک بیماری عفونی حاد است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و همه ساله در فصل سرما تعداد موارد ابتلا افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه افت فشار،تنگی نفس شدید،خلط خونی،تب بیشتر از 3 روز یا اختلال هوشیاری، کمبود آب بدن در افراد سرماخورده نشانه های تشکیل بیماریست تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از بیماری های تنفسی مانند آنفلوآنزای فصلی و سرماخوردگی شدید از طریق ترشحات تنفسی و به وسیله دست ها منتقل می شود بهتر است که دست های خود بطور مکرر بشوئید.

متانت گفت: خانمهای باردار،بیماران دیابتی،بیماران ریوی،بیماران قلبی،نارسایی کلیه و کبد و افراد مسن بالای 65 سال،شیر خوران،افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی از جمله بیماران پر خطر در ابتلاء به بیماری آنفلوآنزا محسوب می شوند و بلافاصله پس از ابتلا باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.