سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

فعالیت بیش از 300 واحد چاپ و بسته‌بندی در آذربایجان‌شرقی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر 304 واحد چاپ و بسته بندی در استان فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدحسین چمیده‌فر در همایش توسعه صنعت چاپ و بسته بندی آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت ورود بخش خصوصی به صنعت چاپ کشور تاکید کرد و افزود: تبریز با پشتوانه غنی‌ای که در صنعت چاپ دارد باید جایگاهی بالاتر از وضعیت موجود داشته باشد.

وی، گفت: کارها باید به بخش خصوصی سپرده شود و دولت هم همگام و پشتیبان بخش خصوصی باشد.

چمیده‌فر با بیان اینکه هر کسی در این رابطه قدمی بردارد، حمایت خواهیم کرد، افزود: صنعت چاپ صنعتی دو وجهی است، هم به صنعت و هم به فرهنگ مربوط می شود، امیدوارم روزی صنعت و فرهنگ کارها را جلو ببرند.

وی افزود: سال آینده دویستمین سالگرد تاسیس اولین چاپخانه ایران در تبریز است که در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن دویستمین سالگرد راه‌اندازی اولین چاپخانه در تبریز هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تا زمانی که متخصصان این حوزه و بخش خصوصی قدم به این صنعت نگذارد، اتفاق مثبت چشم گیری نخواهد افتاد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک چاپ در تبریز خبر داد و اظهارکرد: امیدواریم با ایجاد این شهرک شاهد رشد بیش از اندازه این صنعت در استان باشیم.

چمیده‌فر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال‌هاست که از آموزش غفلت شده است در حال حاضر تعداد زیادی از مدیران و کارکنان صنایع چاپ استان از اطلاعات روز این صنعت بی اطلاع هستند و بصورت سنتی کار می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، افزود: با برنامه ریزی و تفاهمی که با دانشگاه تبریز صورت گرفته است مدیران واحدهای صنعت چاپ استان در این دانشگاه در دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش؛  همایش یکروزه توسعه صنعت چاپ و بسته بندی آذربایجان‌شرقی در سالن همایش مجتمع فرهنگی هنری 29 برگزار شد.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.