سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس اداره کار و تعاون به دریافت کنندگان مقرری بیکاری در شهریار

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهریار گفت: کسانی که تحت پوشش مقرری بیکاری قرار دارند در صورت اشتغال پنهانی مرتکب تخلف شده‌اند و محرز شدن این موضوع تبعات قانونی برای چنین افرادی در پی خواهد داشت.

مصطفی رسولی نیا رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عزم جدی مجموعه مذکور برای حمایت از کارفرمایان، کارآفرینان و کارگران مراکز صنعتی و تولیدی اظهار داشت: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهریار در راستای اجرای سیاست‌های حوزه کار و اشتغال دولت و با حمایت‌های اداره کل این مجموعه در استان تهران در حد توان موجود نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی مراکزی که در آن عده‌ای شاغل هستند و در لوای آن معیشت می کنند به کار خواهد بست.

وی افزود: حمایت از افراد بیکار با توجه به توانایی و امکاناتی که از آن بهره‌مند هستیم نیز از دیگر اولویت‌های ما به شمار می‌آید و افرادی که طبق قانون شرایط لازم را برای دریافت مقرری و بیمه بیکاری داشته باشند مورد پشتیبانی قرار خواهیم داد.

رسولی‌نیا بیان کرد: در واقع مقرری و بیمه بیکاری فرصتی است که در آن فرد برای بازیابی موقعیت شغلی خود تا حدودی تامین شود تا در شرایط مطلوب‌تری بتواند برای شروع مجدد در حرفه ‌مورد نظر و مورد نیاز جامعه فعالیت کند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار گفت: گاهی مشاهده می‌شود برخی افرادی که تحت پوشش بیمه و مقرری بیکاری قرار دارند به صورت پنهانی در مراکزی اشتغال می‌یابند که چنین امری برخلاف مقررات است. 

وی افزود: در صورت بروز اتفاق یا سانحه‌ای در حین انجام اشتغال پنهانی فرد آسیب دیده نمی‌تواند از تسهیلات حمایتی بهره گیرد، زیرا در شرایط غیر قانونی به فعالیت در شغلی پنهانی و دریافت مقرری بیکاری توامان با یکدیگر مبادرت ورزیده است.

رسولی‌نیا یادآور شد: به تمامی افراد تحت پوشش بیمه و مقرری بیکاری در شهرستان شهریار اعلام می‌کنیم در صورت اشتغال مراتب را به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اطلاع دهند که در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند و این امر تبعات قانونی را برای آن‌‌ها به مراتب خواهد داشت. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.