سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

34.1 درصد از اشتغال قزوین مربوط به بخش صنعت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: همچنین بخش‌های کشاورزی و خدمات نیز به ترتیب 22 و 43.9 درصد از اشتغال استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوين؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: این در حالی است که سهم اشتغال کشور در بخش خدمات 48.3 درصد است بنابراین بر اساس آمارها رتبه استان قزوین در این بخش هفدهم است.

بابایی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که برای فعالیت در بخش خدمات استان قزوین وجود دارد، آمارها نشان می‌دهد که در این بخش نیازمند ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری هستیم و از این طریق می‌توانیم رتبه این استان را در سطح کشور ارتقا ببخشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه واحدهای مشکل‌دار این استان در حوزه کارگری به دو دسته درجه یک و دو تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: واحدهای مشکل‌دار درجه یک به آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی اطلاق می‌شود که معوقات حقوق آن‌ها 3 ماه و یا بیشتر از آن است.

بابایی اظهار کرد: بر اساس این تعریف تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار درجه یک استان قزوین در حال حاضر 40 مورد و تعداد واحدهای صنعتی مشکل‌دار درجه دو نیز هفت مورد است.

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی نیز تعطیل شده‌اند که بر اساس آمارها در حال حاضر تعداد واحدهای تولیدی تعطیلی دارای کارگر در استان قزوین نیز 13 واحد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: تعداد کارگران واحدهای مشکل‌دار 5 هزار و 633 نفر بوده و به طور میانگین هر واحد مشکل‌دار این استان دارای 100 نیروی کار است.

بابایی با اشاره به افزایش بیمه کارگران ساختمانی در استان قزوین گفت: تا پایان سال گذشته 13 هزار کارگر مشاغل ساختمانی در این استان بیمه شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم در حال حاضر به 17 هزار نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان قزوین در سال گذشته 11.8 درصد بود در حالی که در همین مدت زمان نرخ بیکاری کشور نیز 10.6 درصد بوده است.

 مسعود بابایی اظهار کرد: در هشت ماه سال جاری 6 هزار و 769 هزار مورد تعدیل نیرو در استان قزوین داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 6 هزار و 524 مورد بود.

وی با اشاره به افزایش آمار افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، افزود: همچنین در سال جاری 655 نفر به افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، افزوده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال جاری اشتغال دوباره برای 440 نفر از افرادی بود که پیش از این بیکار شده بودند.

بابایی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به لحاظ عملکرد ادامه داد: به دلیل کسب رتبه سوم کشوری موفق شدیم اجرای سه طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به صورت پایلوت کشوری در استان قزوین برعهده بگیریم.

وی عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که به صورت پایلوت کشوری در استان قزوین اجرا می‌شود، طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به آمار تعاونی‌هایی که در سطح این استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 570 تعاونی در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند که زمینه فعالیت آن‌ها در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی است.

به گفته بابایی مجموع تعاونی‌های به ثبت رسیده در استان قزوین نیز در حال حاضر 3 هزار و 260 تعاونی است که 570 مورد از آن‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پيام/ش

برچسب ها: کشاورزی ، خدمات ، اشتغال ، قزوین ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.