قزوين؛

آرزوهای کودکان کم توان ذهنی قزوین بر روی دیوار نقش بست

47 نقاشی کودکان سندروم داون با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و انجمن حمایت از کم توانان ذهنی بر روی دیوار مدرسه کودکان باغچه بان نقش بست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ معاون هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: این طرح در حمایت از اقشار آسیب پذیر شهر به ویژه کودکان سندروم داون در دستور کار سازمان قرار گرفت.

صادق آریان افزود: در این طرح کودکان سندروم داون قزوین به صورت نمادین آرزوها، دردها و دنیای ذهنی خود را بر روی دیوار مدرسه نقاشی کردند.

رییس مرکز حمایت از کم توانان ذهنی استان قزوین نیز در خصوص اهداف این کار اظهارکرد: اهمیت این نقاشی های دیواری زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم بچه های مبتلا به سندروم داون نمی توانند دردهایشان را بازگو کنند و بیشتر تصویری فکر می کنند.

مهناز حاجی علیلو افزود: این طرح نقش بسزایی در تغییر نگرش های اجتماعی به کودکان سندروم داون و سایر مبتلایان به کم توانی های ذهنی دارد و بستر مناسبی را در راستای احقاق حقوق بیماران کم توان ذهنی در سطح شهر قزوین ایجاد می کند، چرا که این قشر به حداقل حقوق شهروندی، امنیت اجتماعی و اقتصادی نیاز دارد که این مهم از طریق آگاه سازی محقق می شود.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: آرزو ، سندروم ، کودکان ، دیوار ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.