سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از «ذره بین» پلیسی تا طبیعت تاریخی پارک مینیاتوری

این هفته را با پیشنهاد آخر هفته فرهنگی به داستان های مرموز پلیسی و ماکت های تاریخی پارک مینیاتوری بروید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما آخر هفته:
بعد از دو ماه ایام سوگواری و به پایان رسیدن آن وقت مناسبی است تا به همراه خانواده و دوستان خود به تماشای یک فیلم طنز برویم تا کمی حال و هوایمان عوض شود. فیلم «در مدت معلوم» به کارگردانی وحید امیرخانی که ازچهارشنبه روی پرده سینماها رفته است و می تواند انتخاب مناسبی برای فیلم آخر هفته باشد.



در این فیلم بازیگرانی چون: جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی، علی اوسیوند و... به ایفای نقش می پردازند که از طرفی  وجود همچین بازیگرانی در کنار هم انگیزه آدمی را بیشتر قلقلک می دهد تا آن را برای این هفته انتخاب کند.

داستان فیلم درباره فردی بنام میثم که دربه در دنبال مجوز گرفتن کتابش است، کتابی که به مسائل و مشکلات روز جامعه می پردازد.

کتاب آخر هفته:
باوجود پیشرفت دنیای تکنولو‍‍‍زی بوجود آمده در قسمت کتاب خوانی ، شاید لمس حروف و برگه کاغذها کمرنگ شده باشد اما ورق زدن صفحات کتاب چیز دیگریست ، انگار که در همان صفحات جای پیدا می کنی و با هرکدام از آنها دنیای دیگری را تجربه می کنی. کتاب این هفته کمی هیجانی تر است و ذهنمان را به دنیای مرموزی سوق می دهد.



اولین عنوان از مجموعه کتاب های پلیسی «ذره بین» با عنوان «حل نهایی» نوشته مایکل شیبون به تازگی با ترجمه علی معصومی توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شده است. شریه ویلج وُیس، کتاب «حل نهایی» را اثری نبوغ آمیز و پرتخیل و نمونه ای استادانه از سخن گویی بطنی ادبی و شیفتگی شیبون به داستان های پسران موفق دوران جوانی او، خوانده است. نشریه نیویورک تایمز نیز در باره این کتاب نوشت که داستان جنایی ژانری است که به خاطر ماهیت خود آن قدر قید و بند دارد و آن قدر عبورناپذیر است که کمتر احتمال می رود توجه یک نویسنده واقعی را به خود جلب کند، ولی شیبون ادعاهای خود را در این باره که داستان جنایی موفق لزوما از شایستگی های ادبی بی بهره نیست ثابت کرده است.

این کتاب با ۱۳۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار ریال منتشر شده است.

نمایشگاه آخرهفته:

شاید دیدن عکس های مربع آن هم برروی دیوار واقعی و خارج از فضای مجازی کمی کادرهای ذهنمان را دچار تغییراتی کند.

باورود اینستاگرام به دنیای مجازی وانتشار سیل عظیم عکس های مربع در سراسر دنیا و همچنین استقبال عکاسان حرفه ای،اینستاگرام به  عکس های روز مره آنها تبدیل شد.



نمایشگاه عکس " سی در سی" با قاب های اینستاگرامی خود می خواهد بگوید که از بسیاری از عکس ها نمی توان ساده گذشت و فقط با یک "لایک " کوتاه آن را مختومه کرد.

در این نمایشگاه آثار افردای چون: فرید امین الاسلام ، سامان آفریدند ، بهار ابراهیمی ، شهریار اکبریه ، محسن اعتمادی فر و.... در معرض دید گذاشته شده است.

گالری "ایده پارسی" 27 آذر الی 8 دی  ساعت 17 الی 21 منتظر بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

تئاتر آخر هفته:
از هر کجا که بگذریم از تئاتر و اجرای زنده آن نمی توان گذشت، حتی صدای نفس های حبس شده هم حرف هایی برای خود دارند. نمایش "سه گانه پاریسی" که یک نمایش معاصر اجتماعیست و وقایع آن در نیمه شب سردی در ایام کریسمس در پاریس رخ می دهد. در واقع به نوعی با هوای سرد امروزی شباهتی دارد اما با یک مکان مختلف.



این نمایش بیست و سومین تجربه ایوب آقاخانی درمقام نمایشنامه نویس و کارگردان است و در کتاب «سه نمایشنامه اقتباسی» منتشر شده است.

در این اثر بازیگرانی چون: بهنام تشکر، فریدون محرابی به ایفای نقش می پردازند و تا 4 دی ماه هرشب در "تالار شمس اقدسیه " روی صحنه می رود.

آخر هفته رو کجا بریم؟
 
بریم پارک مینیاتوری
بوستان‌مینیاتوری برای نخستین‌بار در کشور و به منظور نمایش ماکت‌های مینیاتوری آثار میراث جهانی ایران در خردادماه سال 1394 افتتاح شد، اما شاید بسیاری از ماها این اسم به گوشمان نخورده باشد چه برسد به اینکه آنجا رفته باشیم!

کجا هست؟
باغ مینیاتوری در  خیابان جانبازان غربی- نبش بزرگراه امام علی (ع) واقع شده و ورودی پیاده در باغ مینیاتوری جنب بوستان تمدن(گلبرگ) قرار دارد. همچنین یک ورودی سواره جهت سرویس اضطراری از خیابان کرمان برای مجموعه پیش‌بینی شده است.



امکانات بوستان؟

- طراحی و اجرای مبلمان بوستان شامل: نیمکت، آبخوری، نرده، تابلوهای هدایتگر، کتیبه‌های بوستان مینیاتور.

- ساختمان گالری به مساحت 750 متر مربع جهت ایجاد نمایشگاه دائمی میراث فرهنگی.

- پارکینگ،کتابخانه، فروشگاه محصولات فرهنگی، چایخانه، مونیتورینگ، سرویس بهداشتی، مجموعه ورودی شامل نگهبانی.

با این تفاسیر آخر این هفته را می توانیم جایی برویم که تمام فضایش برایمان جدید است و برای مدتی هم که شده از تکراری های زندگیمتن دور بمانیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.