سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد دانش بنیان شعاری که محقق نشده است

اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم ترین مسائل روز جامعه است که در حد شعار باقی مانده و به طور کامل محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین سراج زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به اینکه امروزه اصلی ترین دغدغه جامعه مسائل اقتصادی است که با موضوعات اجتماعی و فرهنگی متعدد آمیخته شده، بیان کرد: یکی از مسائل روز جامعه اقتصاد دانش بنیاد است که البته تنها به عنوان شعار مطرح شده و در حد قابل قبولی تحقق پیدا نکرده است هرچند که بنگاه های خصوصی و دولتی برنامه هایی را براساس دانش در سطح کلان برای رفع معضلات در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: از آنجایی که اقتصاد با مشکلات اجتماعی در آمیخته برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باید پژوهش‌های دانشگاهی شکل بگیرد. تا بدین ترتیب دانشگاهیان با فعالیت‌های پژهشی مشاورانی باشند مشاورانی برای مدیران و حتی مسئولین سیاسی باشند. در این صورت است که می توان امیدوار بود که مشکلات کشور تعدیل شود و شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

سراج زاده با بیان این که دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین موسسه آموزش عالی است، اظهار کرد: این دانشگاه پس از سال ها امروز به عنوان یک دانشگاه جامع شامل 14 دانشکده‌، 6موسسه تحقیقاتی همراه با 42 عضو هیئت علمی و 240 گرایش مشغول فعالیت است.

وی با تاکید به این که توسعه یافتن بدون ارتباط و هماهنگی دانشگاه‌ها و بخش های اجرایی ممکن نیست، عنوان کرد: فعالیت مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها بر اساس پژوهش است که این تحقیقات باید با نیازهای کشور متناسب باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی هم چنین از اجرای طرح پیمایش طولی ارزش‌ها و نگرش‌های دانشجویان خبر داد و گفت‌: این طرح بر اساس ضرورت و با هدف سازماندهی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی طراحی شده است. علاوه بر این با تکیه بر آن می‌توان داوری واقع بینانه‌ای از رفتار دانشجویان داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.