سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاشت450 هزار اصله درخت و درختچه تا نوروز 95

450 هزار اصله درخت و درختچه تا نوروز 95 کاشته می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان گفت: از به احمد سليماني پور با اشاره به تاكيد شهردار اصفهان پيرامون نهضت درختكاري در شهر اصفهان،افزود: توسعه حجمي فضاي سبز و افزايش درختكاري در شهر اصفهان در دستور کار است.

وی تصریح کرد: از ابتداي سال جاري تاكنون ۶۴ هزار اصله درخت و درختچه با ۳۸ گونه متفاوت در مناطق ۱۵ گانه شهرداري اصفهان كاشته شده است.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اظهار کرد: تا پایان سال جاری کاشت 450 هزار اصله درخت و درختچه در سطح شهر اصفهان کاشته می شود.


ویدر ادامه به قطع درختان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: كميته رفع خطر و گياه پزشكي مجوز قطع درختان را صادر مي كند.
وی با اشاره به اینکه كميته رفع خطر و گياه‌پزشكي براي كنترل بيماري و آفت درختان اقداماتي از قبيل مبارزه شيميايي و مبارزه مكانيكي را انجام مي دهد،افزود: مبارزه شيميايي شامل سم پاشي و مبارزه مكانيكي استفاده از تركيب سموم و وارد كردن بر درخت مي باشد.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: گاهي عوامل طبيعي مانند باد و طوفان و حوادث رانندگي باعث شكستگي و كج شدن درختان مي شوند بنابراين در اين صورت اگر درخت قابل ترميم باشد، اين مهم انجام مي شود تا از سقوط درخت جلوگيري شود و اگر قابل ترميم نباشد، براي جلوگيري از ايجاد خسارت به مردم درخت بايد قطع شود.
سليماني پور ادامه داد: درخت‌هاي آفت زده نيز به كوره‌هاي زغال ريخته مي شوند.
مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان در خصوص جا به جايي درختان گفت: اگر فردي بخواهد خانه اش را بازسازي كند و درخت داشته باشد عمليات جابجايي درختان نيز انجام مي شود.

سليماني پور در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به سرنوشت برگ هايي كه در پاييز جمع آوري مي شوند ، اظهاركرد: در چرخه طبيعت عناصر غذايي طي فرايندي به خاك تبديل مي‌شوند.

وي ادامه داد: با جمع آوری برگ ها مواد شيميايي، كود حيواني و شيميايي به آنها اضافه مي شود و در رطوبتي بين ۴۰ تا ۶۰ درصد و در دماي ۳۰ تا ۴۰ درجه تبديل به خاك برگ مي شوند و در گلكاري باغچه ها در فروردين ماه استفاده مي گردد.

مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اضافه كرد: همچنين چيپس چوب از سرشاخه‌ها براي جنگل‌ها و حاشيه اتوبان‌ها به دست مي آيد و از گياهان پرچين، گل رز، بومادران و زرشك كه قلمه آنها ارزشمند است براي توسعه فضاي سبز استفاده مي شود.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان بيان كرد: ۷۰۰ هكتار جنگل در شرق اصفهان وجود دارد كه هرس به موقع و نگهداري مي خواهد و در آرامستان باغ رضوان درخت‌هاي زيتون وجود دارد كه به آب كمي نياز دارد.
سليماني پور گفت: شهروندان مي توانند از طريق سامانه ۱۳۷ يا با شماره تلفن ۳۲۶۷۰۷۰۶ مسائل و مشكلات خود را پيرامون پاركها و فضاي سبز با ما در ميان بگذارند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.