در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر پیشنهاد شد؛

جانمایی پارک ژوراسیک در حاشیه پارک مردم همدان

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر داری همدان از پیشنهاد طرح پارک ژوراسیک در حاشیه پارک مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معراج عاشورلو در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان  با  اشاره  بر طرح فضای پیشنهادی برای جانمایی پارک ژوراسیک در حاشیه پارک مردم گفت: با  توجه  به  بررسی  هایی که  از  پارک  تهران  داشتیم  این طرح اعلام  می شود.

وی بیان  کرد: آبیاری قطره‌ای فضاهای سبز شهری برای نخستین بار در کشور و همدان انجام می‌شود.

عاشورلو افزود: کاشت چمن در همدان به یک معضل تبدیل‌شده و به همین دلیل امسال در فضاهای سبز درختکاری انجام شده به‌طوری‌که ۳۷۰ اصله درخت چنار در پارک مردم و حدود ۱۲۰۰ اصله درخت در بوستان‌های شهرک مدنی کاشته شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان به آمار گونه‌های گیاهی کاشته شده در سطح همدان اشاره و عنوان کرد: تعداد ۲۴ هزار و ۳۷۹ درخت در همدان کاشته شده که حدود ۱۲ هزار مورد آن را مردم کاشته‌اند و طرح کاشت درخت با ۱۰۰ هزار اصله را نیز در نظر گرفته‌ایم.

معراج عاشورلو با بیان اینکه مساحت فضای سبز مناطق چهارگانه همدان بیش از پنج میلیون مترمربع است، یادآور شد: سرانه کل فضای سبز مناطق ۹ و هفت‌دهم مترمربع است که با احتساب پارک ولایت به ۱۰ و هفت‌دهم مترمربع می‌رسد.

عاشورلو افزود: همچنین سرانه باغ های همدان در سال ۹۴ میزان ۱۹ و ۳۹ صدم مترمربع است و سرانه فضای سبز شهر همدان با احتساب این باغ ها، ۲۹ و هشت‌دهم مترمربع محاسبه‌شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۲۳ پارک در مناطق چهارگانه همدان و سرانه کل پارک‌ها به میزان سه و ۹۴ صدم مترمربع، گفت: حدود ۸۰۰ نفر نیروی انسانی پیمانکاری و ۳۵ دستگاه تانکر فعال در حوزه پارک‌ها و فضای سبز همدان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان با اشاره به برخی اقدامات این سازمان، اضافه کرد: تجهیز و آماده‌سازی آب‌نماها، تنظیف و شست و شوی کمپ‌ها و محل‌های اقامت مسافربری، تجهیز و آماده‌سازی پارک‌ها، سم‌پاشی گیاهان و درختان در پارک‌ها، اقدامات مناسب در پل‌ها و توسعه شبکه آبیاری، مدیریت بحران کم‌آبی، ساماندهی پارک مردم و …و ازجمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.