سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

55 درصد تصادفات فوتی آذربایجان‌شرقی مربوط به شهر تبریز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آمار پزشکی قانونی، 55 درصد تصادفات فوتی استان مربوط به شهر تبریز است و 660 هزار دستگاه خودرو و 250 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تبریز تردد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ناصر میکائیلی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در سال 90 شمار فوتی‌های شهر تبریز 194 نفر بود که این تعداد، سال گذشته 52 درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، افزود: وضعیت ترافیکی تبریز در دو سال پیاپی، در بحث کاهش تلفات، رتبه برتر را از آن خود کرده است که این موفقیت ارزشمند، مرهون همکاری و تعامل صمیمی شهرداری تبریز و راهنمایی و رانندگی استان است.

میکائیلی، در ادامه با اشاره به تردد 660 هزار دستگاه خودرو و 250 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تبریز اظهار داشت: با وجود این تراکم خودرویی، امسال پنجمین سال است که راهنمایی و رانندگی استان با همکاری شهرداری تبریز و استانداری، موفق شده تلفات ایمنی و تصادفات را کاهش دهد.

وی با بیان این‌که طبق آمار پزشکی قانونی، 55 درصد تصادفات فوتی استان مربوط به شهر تبریز است، خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته، تلفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 342 نفر کم شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: توان راهنمایی و رانندگی شهر تبریز در حوزه تجهیزات و منابع انسانی، معطوف کاهش تلفات حادثه‌ساز شده است، بر این اساس، در هشت ماه گذشته، شمار برگ‌های جریمه صادره در خصوص تلفات حادثه‌ساز، نسبت به زمان مشابه سال گذشته 197 هزار برگ افزایش داشته است.

میکائیلی اضافه کرد: در هشت ماه گذشته،  تنها در مرکز مونیتورینگ و کنترل شهر تبریز، 34 هزار و 537 برگ جریمه صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات تطبیقی، 44 درصد تصادفات مربوط  به تخلف «عدم توجه به جلو» و 27 درصد، مربوط به « عدم رعایت حق تقدم» است.

میکائیلی، با تاکید بر توجه به نقاط حادثه‌خیز شهر، گفت: اتوبان پاسداران 17 درصد، میدان آذربایجان 9 درصد، چایکنار 6 درصد، محدوده تراکتورسازی 4 درصد و پل وادی رحمت 3 درصد نقاط حادثه‌خیز شهر تبریز را به خود اختصاص داده است.

وی از اتوبان شهید کسایی به عنوان آتش زیر خاکستر تصادفات تبریز یاد کرد و افزود: متولی این مسیر 17کیلومتری، طبق قانون بر عهده اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی است، با این حال شهرداری، بر حسب دلسوزی خود، اقدامات ویژه‌ای را در این خصوص اجرا کرده‌است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در تبریز جرثقیل با توناژ 80 تن نداریم و همین باعث کندی جمع‌آوری تصادفات سنگین در سطح شهر می‌شود.

میکائیلی، با اشاره به آمار سنی تصادفات فوتی اضافه کرد: بیشترین فوتی مربوط به شهروندان بالای 70 سال و زیر 15 سال است که این امر، نشانگر ضرورت مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده است.

وجود مجتمع‌های پزشکی و نبود پارکینگ به خصوص در 17 مناطق شهریور و پاستور، برخورد با سد معبرهایی که موجب تصادفات عابران پیاده می‌شوند، مکان‌یابی اصولی در نصب تلویزیون‌های شهری، مکان‌یابی قانون‌مند مجتمع‌های آموزشی‌ که موجب بروز ترافیک می‌شود، انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر و تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات پلیس راهور شهر تبریز، از دیگر نکات مورد تاکید سرهنگ میکائیلی بود.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.