سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

شناسایی 1700 موقوفه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: یک‌هزار و 700 موقوفه در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان ازسنندج،سلمان روحی در همایش تخصصی متولیان موقوفات کردستان با بیان این مطلب افزود: اطلاعات 2 هزار و 700 رقبه استان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت شده است.

به گفته روحی، موقوفات استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد داشته‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی مشکلات اقتصادی را یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش درآمد موقوفات در استان عنوان کرد و افزود: تاکنون 70  درصد درآمد موقوفات استان هزینه شده است .
روحی از افزایش 20 درصدی درآمد و نذورات بقاع متبرکه در 8ماهه امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: 950 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات سازمان اوقاف به 15 امامزاده در استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه متولیان امانتداران موقوفات و رابط واقف و جامعه هستند، گفت: فعالیت و امانت‌داری آنها در فرایند انجام وظیفه بسترساز آبادانی مساجد و موقوفات و بهره‌وری بیش از پیش وقف در استان می‌شود.

روحی با بیان اینکه احیا و حفظ موقوفات از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف است که به صورت ویژه با حمایت متولیان در دستور کار این اداره‌کل در استان قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، نیات واقفین در بحث هزینه‌کرد درآمد موقوفات با حساسیت خاصی دنبال می‌شود و این مهم نقش بسزایی در ارتقای سطح اعتماد عمومی به عملکرد این اداره‌کل داشته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.