استاندار کردستان به لزوم تسریع در راه اندازی بورس سهام در استان تاکید کرد و خواستار حضور بخش خصوصی برای رونق و راه اندازی بورس در کردستان شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در نشست با فعالان و صاحب نظران بورس استان کردستان، گفت: همانطور که برای توسعه هر منطقه باید شرایط زیربنایی و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری آن را مهیا کرد، در زمینه بورس نیز باید بسترهای موردنیاز آن در استان فراهم شود.

وی افزود: امروزه با استفاده از سیستم‌های اقتصادی نوین به ویژه در زمینه بورس، ساختاری کارآمد و اثرگذار در اقتصاد کشور توسعه پیدا کرده است.

استاندار کردستان بیان کرد: وقتی بحث جهانی شدن مطرح می شود دیگر نمی‌توان برخلاف سایر کشورها در این مسیر حرکت کرد و نسبت به نتایج آنبر اقتصاد کشور بی تفاوت بود، بلکه باید با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و برای پیشرقت هرچه بیشتر کشور خود را با جریان جهانی شدن با حفظ منافع کشور همراه سازیم که در غیر این صورت دچار آسیب خواهیم شد.

وی در ادامه به اهمیت لزوم تسریع در راه اندازی بورس سهام در کردستان اشاره کردوگفت: اگر بخواهیم در چرخه توسعه هم سو با سایر استان‌ها قرار بگیریم باید زیرساخت های موردنیاز مانند بورس را هر چه سریعتر راه اندازی کنیم و از مزایای آن در جهت تحقق اهداف توسعه استفاده ببریم.

زاهدی، نهادینه شدن فرهنگ بورس را در جامعه ضروری برشمرد و گفت: باید بورس را در جامعه نهادینه کرد تا ضمن جلب اعتماد مردم، آنها را به سمت سرمایه گذاری در بورس تشویق و ترغیب کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم مردم باید با سازوکار جدید در سرمایه گذاری و کسب و کار و درآمد آشنا شوند که در این راستا بورس یکی از مناسب ترین راه های کسب درآمد و توسعه در جامعه است.

زاهدی خواستار حضور بخش خصوصی برای رونق و راه اندازی بورس در کردستان شد وگفت: باید در چشم انداز توسعه استان نقش بورس پررنگ دیده شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.