سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید تدابیر امنیتی در سوئیس به علت تعقیب مظنونان تروریستی

عملیات تعقیب مظنونان تروریستی در سوئیس، به تشدید تدابیر امنیتی در این کشور منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، همزمان با عملیات جستجو پلیسِ سوئیس برای یافتن مظنونان مرتبط با حملات تروریستی پاریس، سطح هشدارهای امنیتی در این کشور افزایش یافت. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا اخیراً درباره چهار نفر که برای حملات تروریستی در سوئیس و همچنین شهرهای آمریکا و کانادا، نقشه کشیده اند، اطلاعاتی به مقامات سوئیس دادند. گفته می شود این چهار نفر با داعش مرتبط هستند.
 
بارابارا استار -- خبرنگار سی‌ان‌ان -- گزارش داد سطح هشدار امنیتی در ژنو سوئیس، بالا است و پلیس این کشور نیز به تعقیب مظنونانی که احتمالاً با داعش مرتبط هستند، ادامه می دهد. سفارت آمریکا در سوئیس، در پیام امنیتی تازه خود به شهروندان آمریکایی در ژنو هشدار داد احتیاط کنند. هم اکنون تدابیر امنیتی اطراف مقر سازمان ملل در سوئیس و همچنین نظارت و کنترل مرزهای این کشور تشدید شده است. یک مقام سازمان گمرک سوئیس گفت: "این روند می تواند در صورت لزوم به بسته شدن کامل مرزها منجر شود."
 
مقامات امنیتی سوئیس به دنبال پنج مظنون هستند؛ یکی از آنها احتمالاً جزء شبکه ای است که مهاجم داعش را برای عملیات تروریستی در تئاتر پاریس استخدام کرده بود. این تازه ترین شواهد از آنچیزی است که اشتون کارتر -- وزیر دفاع آمریکا -- دست اندازی و پیشروی غده سرطانی داعش نامیده است. هم اکنون نگرانی ها درباره اوضاع لیبی افزایش یافته است، زیرا هرج و مرج سیاسی در این کشور، دست داعش را برای ایجاد شبکه ها و اردوگاه های آموزشی تروریستی، باز گذاشته است. 

آمریکا اخیراً "ابونبیل" از عناصر ارشد داعش در لیبی را از پا در آورد. با وجود این، اشتون کارتر اظهار داشت: "این اقدام کافی نیست." وی افزود: "ما باید کارهای بیشتری در لیبی انجام دهیم؛ داعش به آهن ربایی برای سایر گروه ها تبدیل شده است که برخی از آنها قبلاً نیز وجود داشتند، اما اکنون تحت عنوان داعش فعالیت می کنند. اکنون پنتاگون سرگرم ایجاد قطب های ضد تروریستی است تا با گسترش نفوذ داعش مقابله کند."  اشتون کارتر گفت: "این واقعیتی است که هسته های ضد تروریستی و نظامی آمریکا را در منطقه خاورمیانه و گوشه کنار دنیا با یکدیگر مرتبط می کند، تا آنها بتوانند در هر جایی که این شبکه تروریستی وجود دارد، روی آن تمرکز کنند."

وی اظهار  داشت: "آمریکا بدین منظور از پایگاه های موجود در افغانستان و همچنین جیبوتی در شاخ آفریقا استفاده می کند. قطب های دیگری نیز در خاورمیانه و جنوب اروپا ایجاد می شود. نیروهای متعارف و عملیات ویژه آمریکا همچنین می توانند از فاصله های دورتر داخل اربیل عراق، شمال سوریه و همچنین شمال و غرب آفریقا، عملیات انجام دهند. این مسئله اتفاق افتاده است و نیروهای ویژه آمریکا به تازگی مناطق داخل شمال سوریه را که می توانند از آن برای کمک به نیروهای ضد داعش استفاده کنند، شناسایی کردند."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.