رویترز مدعی شد سلاح به کار گرفته شده در حملات تروریستی پاریس متعلق به یک شرکت آمریکایی است که در ماجرای موسوم به "ایران- کنترا" نقش داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس یک کارخانه اسلحه سازی در صربستان اظهار داشت سلاح به کار گرفته شده در حملات تروریستی پاریس ساخت این شرکت است. شرکت اسلحه سازی صربستان در ماه مه 2013 (31 روز منتهی به 11 خرداد 92) این سلاح را به یک شرکت آمریکایی به نام " سنچری اینترنشنال آرمز" فروخت. نام شرکت آمریکایی سنچری اینترنشنال آرمز در پرونده ماجرای موسوم به ایران-کنترا دیده می شود.

رئیس شرکت اسلحه سازی صربستان در همین خصوص گفت: "شماره سریال سلاح نیمه اتوماتیک "ام 92" همان است که کارخانه وی به شرکت آمریکایی "سنچری اینترنشنال آرمز" در ماه مه 2013 (31 روز منتهی به 11 خرداد 92) تحویل داد."

وی افزود: "اسلحه نیمه اتوماتیک "ام 92" یک سلاح ورزشی و شکاری است که نمی تواند شلیک رگباری داشته باشد و به صورت تک تیر عمل می کند." رئیس شرکت اسلحه سازی صربستان اظهار داشت این اسلحه در زمان تحویل به شرکت آمریکایی، نیمه اتوماتیک بود و اطلاعی ندارد که چگونه این سلاح تبدیل به یک اسلحه تمام اتوماتیک شده است.

دست کم هفت اسلحه از مجموعه سلاح های کشف شده حملات تروریستی پاریس، ساخت این شرکت صربستانی است. مایکل سوچر – رئیس شرکت سنچری اینترنشنال آرمز -- از مصاحبه در این خصوص خودداری کرده است.

رویترز مدعی شد شرکت سنچری اینترنشنال آرمز در ماجرای موسوم به "ایران- کنترا" -- که در تاریخ  20 اوت 1985 (29 مرداد 1364) آغاز و تا 4 مارس 1987 (13 اسفند 1365) ادامه داشت -- نقش ایفا کرده بود. در تاریخ 3 نوامبر 1986 (12 آبان 1365)، ادعاهایی بی اساس مطرح شد که از معامله تسلیحاتی ایران با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی حکایت داشت. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار