سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صادرات 68 هزار راس دام سبک از تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت:از ابتدای امسال 68 هزار و 140 راس دام سبک از این شهرستان به کشورهای قطر و عمان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد کریمی افزود: صدور این دام ها بعد از اخذ مجوز دامپزشکی، قرار گرفتن در قرنطینه 15 روزه و انجام واکسن های تب برفکی و پی.پی.آر صورت گرفته است

وی با بیان این که امسال همچنین برای اجرای طرح هویت بخشی، بر سه هزار راس دام سنگین نظارت صورت گرفته، گفت: 70 درصد دام های سنگین تربت حیدریه در بخش مرکزی این شهرستان نگهداری می شوند.

کریمی افزود: در راستای طرح هویت بخشی دام که از سال 93 آغاز شده است، کارشناسان شرکت پیمانکار طرح، با استفاده از پلاک های بارکد دار نسبت به پلاک کوبی دامها و صدور شناسنامه برای آنها اقدام کرده اند.

وی گفت: در همین چهارچوب نظارت بر اجرای عملیات طرح اصلاح نژاد دام سنگین شامل تعداد سه هزار و 792 عدد رکوردگیری، 201 مورد تلقیح مصنوعی و 237 راس ثبت مشخصات انجام شده است.

کریمی پروژه اصلاح نژاد دام سنگین به منظور افزایش راندمان و بهره وری دام سنگین روستا انجام که برای انجام آن شش رکورد از هر دام گرفته می شود و تلقیح مصنوعی نیز توسط کارشناس مجری انجام می گیرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.