رئیس اداره بهزیستی قوچان از آغاز به کار طرح دولت معلولین، همدلی و همزبانی و حمایت از معلولین این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره بهزیستی قوچان در دیدار تعدادی از معلولان موفق این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری از کلید خوردن طرح "دولت معلولین، همدلی و همزبانی" خبر داد و گفت: در قوچان ۱۸۰۰ معلول شناسایی شده و در روستاها نیز ۱۵۰نفر تحت پوشش خدمات CBRمی باشند که از این تعداد، ۱۳۰۰ نفر در هشت ماه گذشته آموزش داده شده اند.

ناصر نیک افشار با تاکید بر اینکه در اداره بهزیستی قوچان بر توانایی های معلولین تمرکز داریم، افزود: درتلاشیم تا سازمان های مردم نهاد افزوده شوند و فعالیتهای بهتری انجام دهند.

وی درباره سند استراتژیک این اداره گفت: در این سند بر خودآگاه سازی معلولین نسبت به تواناییها و مانورهای تبلیغاتی، حمایت از کارگاهها و اشتغال معلولین تاکید شده است.

وی به جذب یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان وام جهت اشتغال معلولین در 5 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: بیست نفر نیز به مرکز فنی و حرفه ای معرفی شده و بهزیستی 37 نفر شاغل در 8 ماه گذشته را نیز بیمه کارفرما کرده است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با بیان اینکه نگهداری معلولین در خانواده با طرح جدید بهزیستی تسهیل شده، گفت: ۶۲۷ نفر در بهزیستی نگهداری می شوند که هزینه ای بالغ بر ۲۸۰میلیون تومان دارد؛ در حالیکه با اعطای کمک هزینه ۴۵میلیون تومانی امکان نگهداری معلولین در خانه تسهیل می شود.

نیک افشار همچنین از راه اندازی دو مرکز توانبخشی تا پایان سال خبر داد که بر نگهداری سالمندان و توانمند سازی پسران و دختران متمرکز خواهد شد.

وی افزود: در قوچان ۲۷ نفر ضایعه نخاعی زندگی می کنند که بهزیستی هزینه پرستاری را به آنها پراخت می کند و 2۹۰۰ وسیله توان بخشی در اختیار معلولین قرار گرفته و به ۱۳۰۰نفر تحت نظر بهزیستی بیمه درمانی پرداخت شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.