سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

لزوم توجه به تغذیه باغات زیتون

مدیر جهاد کشاورزی طارم بر لزوم تغذیه باغات زیتون با توجه بر تاثیرات آن در افزایش عملکرد زیتون و کاهش اثرات سال آوری تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت با توجه به فرا رسیدن زمان تغذیه درختان زیتون بیش از ده جلسه کلاس آموزشی در خصوص تغذیه و محلول پاشی کود در ختان زیتون در نقاط مختلف طارم برگزار شده است.

عماری افزود :این کلاسها تاکنون در روستانهای الزین تسکین، دهنه، تشویر، ارشت،پاوه روز،هزار رود،هارون آبادو دو کلاس نیز در شهر آبیر برگزار شده است که در این کلاسها بهره برداران بیش از بیست روستا به تعداد 217 نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد :در این کلاسها باغداران عمده پیشرو و مددکاران ترویجی با اثرات کودها و عناصر ریز مغذی و همچنین زمان مناسب و نحوه مصرف آنها آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم اضافه کرد: قبل از برگزاری کلاس تغذیه درختان زیتون برای بهره برداران ،دو جلسه کلاس در این خصوص برای آشنایی کارشناسان با روش ها و دستاوردهی نوین با حضور اعضاءهیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان خبره دیگر برگزار میشود که در ان کلاسها بیش از 35 نفر کارشناس بخش دولتی و خصوصی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به اهمییت تغذیه و محلول پاشی در افزایش عملکرد زیتون و کاهش اثرات سال آوری کلاسهای دیگری نیز در سایر مناطق این شهرستان برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: توجه ، تغذیه ، زیتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.