سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی:

فعالیت حزبی در ایران یک شوخی است/ سیاست دولت با احزاب و رسانه‌ها در هاله‌ای از ابهام

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، فعالیت حزبی در ایران را یک "شوخی" دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد در همایش "اعتماد؛ ملت و دولت" که عصر امروز (9 آذر ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین و اساسی‌ترین مسئله اجتماعی که نظام بر آن استوار شده، اعتماد است لذا اگر حکومت‌ها این سرمایه را دریابند دیگر به سلاحی برای حفظ کشور در برابر دشمن نیاز ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: مسئله اعتماد میان دولت و ملت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا اگر دولت‌ها می‌خواهند استوار باشند نباید خود را از مردم جدا بدانند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد افزود: اعتماد می‌تواند ریشه‌های اخلاق را در جامعه محکم کند، اگر می‌خواهیم اعتماد ریشه داشته باشد، باید آزادی بیان وجود داشته باشد، احزاب و رسانه‌ها به آزادی گفتار دست یابند و از دولت انتقاد کنند تا مسائل رفع شود.

وی همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: در این مذاکرات، ایران در مقابل 6 قدرت جهانی با همه فشارهای موجود نشسته، اقتدار خود را حفظ و مسئله را نیز حل کرده است.

حضرتی ادامه داد: اکنون دولت با دو مسئله رکود و تورم مواجه است و هرگاه که یکی از این دو موضوع را کنترل می‌کند موضوع دیگر افزایش می‌یابد البته دلیل آن هم اقداماتی است که در دولتهای گذشته انجام شده است لذا برای حل آن نیز باید به دولت نگاه ویژه داشت.

وی افزود: آیا سیاست رهبر انقلاب شکست برجام بود که برخی از مسئولان با انتقادهای نادرست خود بدنبال این مسئله هستند؟ کسی مخالف نقد و انتقاد نیست و دولت هم باید مورد نقد قرار گیرد ولی اینکه این نقد چگونه صورت بگیرد مهم است.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد اضافه کرد: فعالیت حزبی در ایران یک شوخی است در حالیکه احزاب برآمده از تفکرات مختلف هستند و در تمام کشورهای دنیا نهایتاً 5 حزب وجود دارند که براساس تفکرات مختلف شکل گرفته و مسئولیت می‌پذیرند.

به گفته حضرتی، احزاب رابط بین دولت و ملت هستند و خلاصه تفکرات ملت در آنها جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست دولت با احزاب و رسانه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ دولت نه می تواند بخاطر انتقادهای نادرست با آنها کنار بیاید و نه می‌تواند حذفشان کند در حالیکه نظام حزبی، نظامی است که احزاب در آن حضور یافته، مسئولیت قبول کنند و تمام اختیارات آن مسئولیت را بپذیرند.

حضرتی افزود: در مورد مطبوعات هم همین مسئله وجود دارد؛ درست است که در نظام مطبوعاتی هر کشور خط قرمز‌هایی وجود دارد ولی اینکه تعداد این خط قرمزها چه مقدار باشد و همچنین چگونگی استفاده از این خط قرمزها مهم است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: ما در کشور استعدادهای خوبی برای تشکیل مطبوعات داریم ولی وضعیت رسانه‌های کشور در حال حاضر در حد انقلاب اسلامی که به فرموده امام راحل(ره) انقلاب فرهنگی بود نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.