سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

صدور مجوز تاسیس دو مرکز تحقیقات پزشکی در استان مرکزی

مجوز تاسیس دو مرکز تحقیقات پزشکی در استان مرکزی ازسوی شورای گسترش دانشگاه ها صادر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اراک، مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر گفت: این مجوزها برای تاسیس مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم صادر شده است.

وی افزود : با ایجاد مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل، بستر پژوهش های علمی در حوزه داروهای گیاهی، بررسی ملکلولی اثر داروهای گیاهی بر بدن و ترویج طب سنتی در استان مهیا می شود.

دکتر رفیعی افزود: راه اندازی این دو مرکز تحقیقاتی حداقل به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برنامه اجرایی آن آغازشده است.

مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن آمار برخی از بیماری ها و وجود آلایندگی در منابع پایه اراک، پیشنهاد ایجاد مرکز تحقیقات آلاینده های استان مرکزی نیز به شورای گسترش دانشگاه ها شده است که در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی قول مساعد در خصوص تسریع در اعطای مجوز آن و همچنین کمک به تجهیز این مرکز داده شد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین مراکز دانشگاهی تیپ دو کشور رتبه چهاردهم پژوهش را داراست و در حوزه تحقیقات جزء دانشگاه های متوسط به بالای کشور محسوب می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اراک ، علوم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.