سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

اربعین حسینی نمایش قدرت اسلام به جهانیان

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌‌ غربی اظهار داشت: قدرت مسلمانان در این آیین معنوی و عبادی با پیاده‌روی زائرین اربعین حسینی، به جهانیان نشان داده‌می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛امیرعباس جعفری در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه در دو سال اخیر پیاده‌روی به خاک عراق به منظور زیارت نجف اشرف و کربلا مورد استقبال قرار گرفته‌است، تصریح کرد: پیاده‌روی زائرین اربعین از دو بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی حائز اهمیت است که بعد سیاسی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این حضور اهمیت جهانی و سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: قدرت مسلمانان در این آیین معنوی و عبادی با پیاده‌روی زائرین اربعین حسینی، به جهانیان نشان داده‌می‌شود.

نماینده استانداری آذربایجان‌ غربی در ستاد اربعین حسینی بیان کرد: استانداران چهار استان آذربایجان‌ غربی و شرقی، زنجان و اردبیل قبول کرده‌اند که چهار موکب در مرزهای خروجی زائران ایرانی احداث کرده و خدمات‌رسانی به زائران را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیون تومان کمک مردمی برای زائران جمع آوری شده است تصریح کرد: آذربایجان‌ غربی در سه راهیه "بتائیه” یک موکب احداث کرده و در سه وعده غذایی برای ۳ هزار نفر از زائران به مدت ۱۵ روز خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار داشت: ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی، کره، مربا و عسل به تعداد ۲۰ هزار نفر و برنج به مقدار ۸ تن، جزئی از اقدامات انجام گرفته برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حسینی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.