سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

توسعه دامداری صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان اهر از اولویت های مهم در اشتغال زایی

فرماندار شهرستان اهر، گفت: توسعه دامداری صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان اهر از اولویت های مهم در اشتغال زایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عابدی، در جلسه بررسی هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان اهر گفت: به علت اینکه توسعه بخش کشاورزی و دامداری یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه می باشد و همچنین با توجه به وجود دام زیاد و زمین های مستعد کشاورزی در شهرستان اهر لازم است با ساماندهی میدان دواب و ایجاد شهرک دام، کشتارگاه صنعتی و تغییر الگوی کشت و ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی نسبت به توسعه دامداری و کشاورزی اقدام شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و از سرمایه گذاری در این زمینه ها حمایت می شود.

وی، با اشاره به هدر رفت 30 درصد آب کشاورزی در پایاب سد ستارخان اهر به علت فرسودگی کانال ها، خواستار نوسازی خطوط انتقال با مشارکت کشاورزان شد.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین یکی از کارهای انجام شده در بخش کشاورزی را تغییر الگوی کشت جهت کاهش مصرف آب اعلام کرد و افزود: در این راستا زعفران، کدو و سایر محصولات سازگار با آب و هوای منطقه کشت می شود.

وی، توسعه بخش گردشگری، صنایع دستی، توسعه معادن و صنایع، توسعه راههای ارتباطی را از دیگر هسته های کلیدی پیش بینی شده  در سند تدبیر توسعه شهرستان اهر اعلام کرد و افزود: برای تحقق توسعه در این بخش ها نیز از ادارات زیربط انتظار داریم با حل مشکلات پیش رو نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام کنند.

عابدی، همچنین خواستار تسریع در راه اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی، اصلاح تقاطع های بزرگراه اهر – تبریز و حل مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع از سوی ادارات زیربط شد.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.