سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«تاریخ انقضاء» نمایشی بسیار ساده، جذاب، روان و صمیمی است

شهرام كرمی، نویسنده و كارگردان تئاتر، درباره نمایش «تاریخ انقضاء» مریم معترف گفت: هویت كارهای خانم معترف این است كه در هر نمایش، به دنبال ایجاد و خلق یک فضایی جدید هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ شهرام كرمی نویسنده و كارگردان تئاتر بعد از تماشای نمایش «تاریخ انقضاء» به كارگردانی مریم معترف گفت: خانم مریم معترف یكی از پیش‌كسوتان  تئاتر ما هستند و در این چند سال‌های اخیر بیشتر وقت خود را صرف كارگردانی تئاتر كرده‌اند. یكی از ویژگی‌های كار‌های خانم معترف این است كه هر نمایش یک كار متفاوتی با كار گذشته است، مثلا همین اثر را با نمایش قبلی كه در سنگلج به روی صحنه رفت. اگر مقایسه كنیم می‌بینیم كه از بسیاری جهات با هم متفاوت هستند، و هر كدام در یک ژانر متفاوت طراحی شده‌اند. هویت نمایش‌های خانم معترف این است كه در هر كاری به دنبال ایجاد و خلق یک فضای جدید هستند و از این جهت نمایش برای من تازگی داشت.
 
وی در ادامه گفت: نمایش «تاریخ انقضاء» دارای دو ویژگی خاص است. اول اینكه اجرا بسیار ساده و جذاب و روان و صمیمی است و ویژگی دوم استفاده از بازیگران جوان در این نمایش است، اینكه یک كارگردان حرفه‌ای و پیش‌كسوت، توانسته موقعیتی را ایجاد كند تا جوان‌ها هم بتوانند در كارش حضور داشته باشند، بسیار قابل ستایش است و حاصلش هم این است كه لحظات بسیار خوبی توسط این بازیگران در كار ایجاد شده است.
 
كرمی افزود: «تاریخ انقضاء» یادآوری این واقعیت تاریخی است كه دفاع مقدس در كشور ما جریانی را ایجاد كرده است كه هیچ گاه نمی‌توان برای آن تاریخ انقضایی را بیان كنیم و این كار توانست بخشی از روایت شخصیت‌های و  آدم‌های جبهه و جنگ را كه برای همه ما قابل احترام هستند را به خوبی نشان دهد.
 
نمایش «تاریخ انقضاء» به كارگردانی مریم معترف از 17 آبان الی 9 آذرماه در تالار مهر حوزه هنری ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.