سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تاکید استاندار اصفهان برارزیابی پیشرفت مصوبه 9 ماده احیای زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: باید ميزان پيشرفت اجراي طرح ۹ ماده اي احیای حوضه زاینده رود در شوراي عالي آب ارزيابي و عملكرد هر وزارتخانه روشن شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه پنج ساعته با مديران آب استان و معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو در خصوص مسائل مربوط تسريع در اجراي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه آبريز زاينده رود، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در طول ۲ سال گذشته معادل و يا بيش از ۵-۶ سال است و فعاليت هايي که صورت گرفته در شرايط عادي ۱۰سال زمان مي برد.

وی تصريح كرد: در خصوص طرح ۹ ماده اي احياي حوضه آبريز زاينده رود همه موارد كاملا شفاف و روشن است و هيچ حوضه اي شفافيت اين حوضه را ندارد.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه در حال حاضر شرايط ايده آل براي اتمام عمليات اجرايي اين طرح وجود دارد، افزود: حق آبه ها به صورت عدد و رقم ارائه شده و در لايه اول نيز به اجرا در آمده است و بايد در لايه هاي بعدي نيز در نظر گرفته شود .

وی با درخواست ارزيابي طرح ۹ ماده اي در شوراي عالي آب و اجراي مصوبات به طور دقيق، گفت: مردم اصفهان اجراي كامل طرح ۹ ماده اي را در راستاي توقف كامل برداشت هاي غير مجاز تلقي مي كنند.

زرگرپور به صندوق پرداخت خسارات كشاورزان اشاره كرد و افزود: همه مديران و مسئولان بايد دست در دست هم دهند تا مشكلات اين بخش برطرف شود.
وی خواستار همكاري بيشتر جهادكشاورزي در خصوص اجراي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه بريز زاينده رود شد و گفت: باید ميزان پيشرفت اجراي طرح ۹ ماده اي در شوراي عالي آب ارزيابي شود و عملكرد هر وزارتخانه روشن شود.

مدير ارشد استان در خصوص تسريع در اجراي طرح سد بهشت آباد تاكيد كرد و افزود: اجراي اين طرح از درخواست هاي ۴ استاندار است كه در نامه اي به وزارت نيرو ارسال شد و تاخير دو ساله آن مورد قبول نيست.

وي با اشاره به سامانه دوم آبرساني به اصفهان بزرگ و اينكه سامانه موجود تامين آب ۴ ميليون نفر و ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا را بر عهده دارد، تاكيد کرد: اجراي سامانه دوم آبرساني به اصفهان بزرگ بايد به صورت شبانه روزي پيگيري و تسريع شود.

زرگرپور با تاكيد براينكه همه مسئولان ذيربط بايد كمك كنند كه يك تحرک جدي در خصوص حل اين مسائل ايجاد شود، گفت: اتفاقات و اقداماتي كه در خصوص زاينده رود در دو سال اخير صورت گرفته بي نظير بوده است.

وی به قطع آب تازه در صنعت اشاره كرد و افزود: وزارت نيرو بايد در يك پروسه زماني يك ماهه حق آبه هاي صنايع بزرگ را مشخص و به آنها ابلاغ کند و اخذ خسارت از آنها بر اين مبنا باشد.

استاندار اصفهان به برنامه توزيع آب زاينده رود اشاره كرد و افزود: مشاركت و همكاري نمايندگان كشاورزان در سيستم توزيع آب باعث شده است كه كارها با جديت پيگيري شود.

وی به طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني اشاره كرد و افزود: مديريت استان تا پایان امسال دستورات لازم را در خصوص مسدود کردن بيش از ۷۰۰ چاه غير مجاز حريم و بستر رودخانه ها صادر کرده و همچنین در بيش از ۷ هزار نقطه برداشت نيز باید كنتورهاي هوشمند نصب كنند تا بتوان از برداشت هاي مازاد جلوگيري کرد.

زرگرپور به عملكرد استان اصفهان در ۸ ماهه ابتداي امسال اشاره كرد و گفت: در اين مدت ۳۴۹ چاه غير مجاز مسدود و ۶۸۷ كنتور هوشمند نيز نصب شده كه اصلاً راضي كننده نیست.

وی تصريح كرد: عملكرد استان در مسدود كردن چاه هاي غير مجاز مطلوب بوده است اما در نصب كنتورهاي هوشمند وزارت نيرو بايد همكاري بيشتري داشته باشد و در خصوص روش هاي تامين منابع مالي اجراي اين طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو نيز در اين جلسه گفت: اقدامات استاندار اصفهان به عنوان يك كارشناس بين المللي امور آب موجب توفيق در حوضه آبريز زاينده رود شده و اين تجربه موفق دست مايه اي براي ديگر حوضه ها است.

رحيم ميداني با اشاره به تذكرهاي استاندار اصفهان در خصوص اجراي كامل مصوبات طرح ۹ ماده اي بر پيگيري جدي اين موضوع تاكيد کرد و آمادگي خود را در جهت تسريع در اجرايي شدن مصوبات و طرح موضوع در شوراي عالي آب اعلام کرد.

وي به لزوم تعادل بخشي در آب هاي زيرزميني اشاره كرد و گفت: مديران در استان هاي مختلف بايد در خصوص كنترل برداشت آب زيرزميني و ساماندهي آن تلاش كنند.

معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو قول مساعد داد كه در خصوص تامين منابع مالي براي اجراي طرح تعادل بخشي منابع آبي زيرزميني همكاري لازم را با مديران استان اصفهان داشته باشد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: استاندار ، میزان ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.