سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور استاد هنر به بهانه کتب و آثارش در یک گالری

پرویز تناولی با کتب و مجموعه‌ای از آثارش به گالری آرت لانژ می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به زودی در گالری آرت لانژ مجموعه آثاری از پرویز تناولی؛ یکی از پیشکسوتان عرصه مجسمه‌سازی، نقاشی و پژوهشگری دنیای هنر رونمایی می‌شود.

در این نمایشگاه که با حضور خود این استاد و هنرمندان و پیشکسوتان افتتاح می‌گردد؛ علاوه بر آثار از کتاب وی هم با عنوان «نمک‌دان» که تازه منتشر شده و در آن تصویر گسترده‌ای را از نمکدان‌ها به صورت رنگی نشان می‌دهد که به نقش فرهنگی این دست بافت‌ها پرداخته است، رونمایی می‌شود. همچنین این کتاب به نوعی مجموعه تحقیقات قبلی تناولی را در زمینه دستبافت ها تکمیل می‌کند.

«مقدمه‌ای بر تاریخ گرافیک ایران» نیز یکی دیگر از آثاری است که در این مجموعه معرفی می‌شود و کتاب «سرامیک» و «طلسم» هم از کار‌های دیگری هستند که به تازگی تجدید چاپ شده‌اند و جزو همین مجموعه هستند.

این برنامه جمعه 29 آبان در گالری مذکور به نشانی خیابان فیاضی (فرشته)، کوچه نیلوفر برگزار می‌شود.

گفتنی است پرویز تناولی متولد 1316 و یکی از پیشکسوتان عرصه هنر است که از او به عنوان پیشگامان مکتب سقاخانه نیز یاد می‌کنند.

تناولی با مجموعه مجسمه‌های خود در کشور‌های مختلف جهان و حراج‌ها و برنامه‌های تجسمی گوناگون شهرت و محبوبیت فراوانی را کسب کرده‌اند و تاکنون علاوه بر مجسمه، آثار و پژوهش‌های زیادی را نیز در عرصه هنری انجام داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.