سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کیفیت ساخت و سازها بهبود یافته است

استاندار اصفهان گفت : كيفيت ساخت و سازها بهبود يافته ولی همچنان مصرف انرژی در ساختمان ها توجيه پذير نيست و نمي توان اين مقدار اتلاف انرژی را قبول كرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رسول زرگرپور در مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضای هفتمین دورهٔ هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان کاردانهای ساختمان که با حضور مهندس حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: اصفهان با سابقهٔ دیرینه در معماری خاستگاه خلاقیت، اندیشه، کارآفرینی و مدیریت‌های عالی در سطح کشور است. 

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان جایگاه والای در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، دانشگاهی، گردشگری، معماری دارد، اظهارداشت: تمام این رتبه‌ها به این دلیل است که اصفهان از نیروهای خلاق، فکور و مهندسین پرکار و خوش فکر برخوردار است. 

وی با بیان اینکه توسعهٔ استان در محورهای علم و فناوری، گردشگری و ارتقای هنر قرارداده شده است، اظهارداشت: استان وارد دورهٔ فراصنعتی شده است و با استفاده از ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی علم را به ثروت تبدیل می‌کند. 

رسول زرگرپور با بیان اینکه‌شان مردم بافرهنگ استان ایجاب می‌کند که انتظارات بالایی نیز در بخش‌های مختلف داشته باشند، گفت: اصفهان در کنار ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیادی که دارد، معضلاتی نیز دارد که این مسائل عمدتا ملی است. 

وی تدوین منشور وفاق سیاسی استان را نشان از شعور بالای سیاسی مردم این استان دانست و افزود: ‌به دلیل این ظرفیت‌ها انتظارات هم در همه موارد به خصوص معماری و شهرسازی بالاست. 

استاندار اصفهان به مشکلات بخش ساختمان اشاره کرد و افزود: با همهٔ تلاش‌های صورت گرفته در شورای استاندارد استان، مصالح استاندارد قابل قبول در این بخش استفاده نمی‌شود و نظام مهندسی باید توجه جدی به استاندارد سازی مصالح ساختمانی داشته باشد. 

مدیر ارشد استان نظارت بیشتراعضای جدید هیات مدیرهٔ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بر ساخت و ساز‌ها خواستار شد و اظهارداشت: درصد کمی از اعضای نظام مهندسی در انجام وظیفه کوتاهی کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه ۶ ماه است که در استان اصفهان قرار است مجری ذیصلاح تعیین شود، اظهارداشت: ‌این امر هنوز صورت نگرفته است و هیات مدیرهٔ جدید باید در این خصوص همکاری و پیگیری نماید تا هرچه سریع‌تر مجری ذیصلاحتعیین شود. 

استاندار اصفهان در پایان گفت: همهٔ فعالان در این حوزه باید دست در دست هم دهند و در راستای ارتقای سطح نظام مهندسی و ساخت و ساز‌ها به مدیریت استان کمک کنند. 

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه‌نیازمند سیستمی یکپارچه در ساخت و ساز هستیم، گفت: کیفیت ساخت و ساز‌ها بهبود یافته است ولی همچنان مصرف انرژی در ساختمان‌ها توجیه پذیر نیست و نمی‌توان این مقدار اتلاف انرژی را قبول کرد. 



انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.