مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر مقاوم سازی و استحكام ساختمانها تاكید كرد.

برگزاري مراسم توديع و معارفه اعضاء هيئت مديره سازمان نظام كاردانهاي فني ساختمان آذربايجان غربيبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خلیل محبت خواه در مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره سازمان نظام كاردانهای فنی ساختمان استان كه با حضور توسلی رئیس سازمان نظام كاردانهای فنی ساختمان استان و عزیزی مدیر كل بنیاد مسكن استان افزود: همكاری و مشاركت اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ملزومات طرح های ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی ساخت‌و‌ساز مقاوم را امری مهم و ضروری عنوان كرد و ادامه داد: توجه به مقاوم‌سازی احداث بناها، علاوه بر اینكه باعث طولانی شدن عمر ساختمان‌ها خواهد شد، این بناها را در مقابل هر گونه حادثه بیمه خواهد كرد.

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار كرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یكی از تخصصی ترین سازمان ها در امر ساخت و ساز است كه باید پیشتاز پویایی عمران و بهسازی شهری باشد.

محبت خواه اظهار كرد : حوادث غیر مترقبه ای كه در اطراف خود مشاهد می كنیم به ما این هشدار را می دهند كه باید موضوع ساخت و ساز جدی گرفته شود و این امر با نظارت دقیق تر جامعه مهندسی و نظام كاردانهای فنی ساختمان تحقق می یابد .

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطر نشان كرد : یكی از اهداف این اداره كل در ساخت و ساز هم در زمینه مسكن و راه استفاده از مصالح استاندار و بالا بردن كیفیت ساخت و ساز است كه در این زمینه نظارت یكی از سخت ترین كارهایی است كه در این مدت توجه كمی به آن شده است .

در ادامه این جلسه مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خطاب به اعضاء هیئت مدیره جدید كاردانهای ساختمان سازمان گفت : نظارت بر پروژه های در حال اجرا ید باید آمیخته با وجدان كاری و تعهد كامل باشد و ارزش و شان مهندسی حفظ شود و مقاوم سازی و استحكام ساختمان ها در اولویت كاری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه ایوب عزیزی مدیر كل بنیاد مسكن آذربایجان غربی افزود : در حال حاضر 230 هزار مسكن روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند كه ازاین تعداد 62 هزارمورد مقاوم سازی شده اند و سالانه 8 هزار مسكن برابر آئین نامه 2800 زلزله مقاوم سازی می شوند .

در پایان این جلسه اعتبار نامه چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام كاردانی ساختمان استان به اعضا هیئت مدیره جدید سازمان نظام كاردانهای فنی ساختمان استان اعطاء شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.