سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله حاج آخوند در کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم افتتاح این کتابخانه، گفت : این کتابخانه بشارتی برای طلابی بود که در این مسجد در حجره های کوچک تحصیل می کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم افتتاح این کتابخانه، با اشاره به پیشینه مسجد حاج شهباز خان که در گذشته حوزه علمیه و محل تحصیل طلاب بود، گفت : این کتابخانه بشارتی برای طلابی بود که در این مسجد در حجره های کوچک تحصیل می کردند، چرا که در گذشته کتاب کم پیدا می شد و دسترسی به آن سخت بود، لذا یکی از کارهای خیر جاریه وقف و اهدای کتاب بوده و هست.

وی افزود: باید با مدیریت و تدبیر برای جوان ها کتاب هایی متناسب با ذوق و سلیقه آن ها که هم مذمون دینی و هم اسلامی داشته و در عین حال جذاب باشد تهیه کرد. 

علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: نام آیت الله حاج آخوند به پاس زحمات و فعالیت های ایشان چه در زمان پیش از انقلاب و چه بعد از آن، بر این کتابخانه گذاشته شد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اشخاص بزرگ و علمایی که در این مسجد که پیش تر حوزه علمیه بوده است تحصیل داشته اند، این کتابخانه منشأ خیر و استفاده دیگر علما، طلاب و مردم این منطقه باشد.

 این کتابخانه جنب مسجد حاج شهباز خان واقع شده و دارای فضایی به مساحت 63 متر مربع و زیربنای 126 متر مربع در دو طبقه است.
 
 همچنین 1763 نسخه کتاب در 1675 عنوان و بخش های مخزن، مرجع، نشریات و همچنین سالن مطالعه مستقل دارد.

انتهای پیام/ی
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.