سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت بیش از 1200 عضو اروپایی داعش به قاره سبز

تروریست های اروپایی داعش در حال بازگشت به خانه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بیزینس اینسایدر"، آمارها حکایت از آن دارد که در دو سال گذشته بیش از 1200 عضو اروپایی داعش به کشورهایشان بازگشته اند. برخی از آنها پس از بازگشت، بازداشت شده و این درحالیست که سایرین ساکن بزرگترین شهرهای اروپا شده اند.

بازجویی های انجام شده نیز حکایت از آن دارد که پنج نفر از عاملان حملات تروریستی پاریس، عضو اروپایی داعش بوده اند. وزیر کشور فرانسه در خصوص عاملان انتحاری حملات خونین پاریس اظهار داشت: "پیش از وقوع حادثه، هویت تروریست های پاریس برای دستگاه های امنیتی کشور ناشناخته بود."

شواهد نشان می دهد شمار افرادی که از فرانسه به داعش پیوسته اند بیش از سایر کشورهای اروپایی بوده است. 1600 نفر از مجموع 5000 عضو اروپایی داعش، فرانسوی بوده اند. 

بازگشت اعضای اروپایی داعش به قاره سبز، بر شدت نگرانی ها در خصوص وقوع حملات تروریستی مشابه افزوده است. حملات تروریستی پاریس که 13 نوامبر 2015 (22 آبان 94) انجام شد، بیش از 129 کشته و 352 مجروح برجای گذاشت. مقامات کشورهای اروپایی در واکنش به حملات خونین فرانسه، خواستار وضع قوانین ضد مهاجرتی شده اند. چرا که به باور آنها، تروریست ها همراه با سایر مهاجران وارد مرزهای اروپا شده اند.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد انشاالله که آلمان وانگلیس وآمریکا وعربستان هم به روز فرانسه بیفتن (رقیه‏)‏
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
مبارکشون باشه بهرحال هرکس هرچی میکاره چشم انتظاربرداشتش میشینه حالایه کمی ازمحصول دروشده بچشندتاببینندچه برسرملت سوریه وعراق ازهرمذهبی آوردند...