ایان برمر معتقد است فرانسه پس از حملات پاریس، برای مبارزه با داعش به ائتلاف ایران و روسیه خواهد پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، فرانسه تا پیش از حملات پاریس تمایل چندانی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش نشان نمی‌داد. دلیل این بی‌تفاوتی نیز دشمنی دولت فرانسه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بوده است. مقامات فرانسوی نمی‌خواستند در براندازی این گروه تروریستی به اسد کمک کنند.

اما فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه اعلام کرد زمان آن رسیده است که این کشور درباره سیاستش در قبال داعش تجدید نظر کند و بپذیرد که روسیه در مبارزه با این گروه تروریستی نقش مهمی ایفا می‌کند.

ایان برمر، کارشناس جغرافیای سیاسی که بنابر اعلام بیزینس اینسایدر تاکنون پیش‌بینی‌هایش درباره مسائل خاورمیانه درست بوده است، اعتقاد دارد فرانسه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به جبهه ایران و روسیه خواهد پیوست و احتمال همکاری آن با آمریکا بسیار بعید به نظر می‌رسد. این مسئله موضع تهران و کرملین را در قبال بحران سوریه و دولت بشار اسد محکم‌تر خواهد کرد.

فرانسه در روزهای اخیر چندین حمله هوایی علیه گروه تروریستی داعش در استان «رقه» سوریه انجام داده است. دولت فرانسه به تازگی موضع نرم‌تری در قبال اسد نشان داده است و تمایل دارد با او برای نابودی داعش همکاری کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار