وزیر کشور پاکستان اعلام کرد این کشور حاضر نیست مهاجران اخراج‌شده از اروپا را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «چودری نثار،» وزیر کشور پاکستان چهارشنبه (امروز) اعلام کرد: این کشور حاضر نیست مهاجران اخراج‌شده از اروپا را بپذیرد. هر هواپیمایی که اخراج‌شدگان را بدون اجازه و داشتن مدارک پرواز به پاکستان وارد کشور کند، با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد. وی افزود: اگرچه هنوز مشخص نیست بطور دقیق چند نفر از اروپا بازگردانده می‌شوند، اما آمار هزاران نفر را نشان می‌دهد.

در سال 2009 (1388) میان اتحادیه اروپا و پاکستان توافقی امضاء شد که به موجب آن، اروپا می‌توانست مهاجران غیرقانونی را که از راه پاکستان خود را به اروپا می‌رسانند، به این کشور بازگرداند. سخنگوی وزارت کشور پاکستان در این خصوص گفت: بی‌نظمی‌هایی در اجرای این موافقتنامه وجود دارد. در این توافقنامه آمده است که باید ملیت افراد بازگشت ‌داده شده تعیین شود. شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهند ملیت این افراد مشخص نشده است، بنابراین وزیر کشور تصمیم گرفت این توافق را بطور موقت متوقف کند.

مقامات اتحادیه اروپا هنوز به این تصمیم پاکستان واکنش نشان نداده‌اند. به نظر می‌رسد این تصمیم، جداسازی مهاجران غیرقانونی و اقتصادی را از کسانی به دلیل جنگ از افغانستان، عراق وسوریه گریخته‌اند، مشکل سازد.


انتهای پیام/


 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار