سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

انتقاد سخنگوی شورای شهر تبریز از اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

سخنگوی شورای شهر تبریز از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهر تبریز انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حبیب شیری آذر در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین آثار تاریخی شهر تبریز از قبیل خانه سردار ملی، ارگ علیشا، با مشارکت شهراری تبریز تملک شده است در حالی که اگر اداره کل میراث فرهنگی به وظیفه خود عمل می‌کرد، جای عتراض به شهرداری نمی‌ماند.

وی گفت: برای بازسازی و تملک ارگ علیشاه، بازار تبریز، ربع رشیدی، شورا و شهرداری تبریز اعتبار زیادی اختصاص داده است در حالی که، عملکرد اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه چندان مطبوب نبوده است.

حبیب شیری آذر با ابراز تاسف از اینکه سهم شهر تبریز از صنعت گردشگری محقق نشده گفت: شهرداری در احیای آثار تاریخی نظیر خانه علی مسیو، خانه ستارخان و خانه نیکدل نقش اساسی داشته در حالی که وظیفه اصلی بر عهده میراث فرهنگی است.

سخنگوی گفت: شورای اسلامی شهر تبریز باید متوجه باشد که تاخیر در اجرای پروژه های های عمرانی ، به مراتب بهتر از انجام کارهای فرهنگی و احیای آثار تاریخی است.

شیری آذر با تاکید بر اینکه توجه به آثار تاریخی شهر تبریز عزم عمومی مسئولان را می‌خواهد گفت: مسئولانی که نمی‌توانند از آثار تاریخی محافظت و آنها را احیا و مرمت کنند، جرات داشته باشند و به مردم اطلاع دهند تا مردم هزینه احیای این آثار را تامین کنند.

شیری آذر با اشاره به موضوع خواهر خوادگی تبریز با شهر هوشی مین ویتنام گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته شورای شهر این موضوع تصویب شد و بعد از طی مراحل قانونی، اجرایی خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تبریز از کمک 500 میلیونی شورا به باشگاه تراکتورسازی خبر داد و گفت:کمک های دیگر از سوی شورای شهر به کمپ اعتیاد شده که حرکت بجا و قابل توجهی در راستای جمع آوری معتادین صورت گرفته است.

شیری اذر در خصوص بودجه شهرداری تبریز نیز گفت
: در 6 ماهه اول امسال شهرداری تبریز 82 درصد تحقق بودجه داشت که 47 درصد آن نقدی و 53 درصد غیر نقدی بود


انتهای پیام/گ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
با سلام ؛ بدینوسیله از زحمات آقای دکتر شیری آذر سخنگوی شورای اسلامی تبریز در جهت اطلاع رسانی و آگاهی مردم از مصوبات تقدیر وتشکر خود را اعلام می دارم