سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت به افغانستان

قاچاق سوخت به افغانستان به همت دستگاههای اجرایی تایباد و با کمک نیروهای مرزبانی 50 درصد کاهش داشته در حالیکه صادارت به این کشور از مرز دوغارون 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تایباد از کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت به افغانستان خبر داد و گفت: با تعامل دستگاههای اجرایی شهرستان تایباد به ویژه نیروهای مرزبانی، قاچاق سوخت به افغانستان 50 درصد کاهش یافته است.

محمد ابراهیم افشاری با اشاره به اینکه شهرستان تایباد به علت همجواری با افغانستان، از مناطق مهم استان است و باید از ظرفیت های آن برای برقراری تعامل با کشور همسایه در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت به نحو مطلوب استفاده شود، از کشف 85 هزار بطری مشروبات الکلی در نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته 95 هزار بطری مشروبات الکلی و در سال 92 نیز 65 هزار بطری کشف شده بودند.

وی تصریح کرد: سیاست دولت توسعه امنیت پایدار و اشتغالزایی در مناطق مرزی و تامین معیشت مرزنشینان است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به کاهش میزان عرضه سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 1392 روزانه 285 میلیون لیتر سوخت در کشور عرضه می شد که با نظارت های انجام شده این رقم در سال گذشته به 250 میلیون لیتر رسید که کاهش هشت درصدی را در پی داشت.

فرماندار تایباد نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان به عنوان اولین ورودی از سوی مرزهای شرقی کشور نگاه ویژه دولت را می طلبد و مرز دوغارون به عنوان معبر رسمی کشور باید به یک فرصت در مسیر توسعه و رشد اقتصادی استان تبدیل شود، گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد صادرات استان خراسان رضوی از طریق این مرز صورت می گیرد.

حسین شرافتی راد افزود: با توجه به ظرفیت مرز دوغارون و نیاز بازارهای کشور افغانستان به اجناس و کالاهای ایران، حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این منطقه می تواند نقش بسزایی در اشتغال و توسعه اقتصادی آن داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان تایباد در 18کیلومتری نقطه صفر مرز ایران و افغانستان نقش مهمی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد به طوری که در نیمه نخست امسال حدود 540 تن انواع کالا از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش داشته است.

فرماندار تایباد به ترانزیت کالا از مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال حدود 380 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد افزایش داشته است که نشان از علاقه بازارهای هدف کشور افغانستان به انواع کالاهای ایران دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.