سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضل کارتن خوابی رنگ و بوی زنانه شدن گرفته است/ پیشگیری بهترین راه مقابله با فروش نوزادان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت واحد شهری نقش موثری در کاهش معضل کارتن خوابی و فروش نوزادان دارد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ساماندهی زنان کارتن خواب و جلوگیری از فروش نوزادان اظهار کرد: پدیده کارتن خوابی به عنوان یک آسیب اجتماعی موضوعی است‌ که اخیرا دراکثر شهرهای بزرگ و کوچک دنیا مطرح می شود.

وی افزود: جامعه ما نیز این روزها با معضل کارتن خوابی مواجه است که تقریبا این آسیب اجتماعی رنگ و بوی زنانه شدن به خود گرفته است، تا حدی که در گوشه و کنار شهر به وضوح به چشم می‌خورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا طرحی به عنوان تاسیس مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور برای جلوگیری از گسترش پدیده کارتن خوابی زنان به مجلس ارائه شد.

سعیدی درادامه تصریح کرد: مجلس نیز از این طرح استقبال می‌کند و آماده ارائه حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی و تصویب قوانین مورد نیاز آن است.

وی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در این مرکز رصد و نیازمند بررسی خواهد بود معضل زنان کارتن خواب است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده‌ی کارتن خوابی در اغلب کلان شهرها رو به گسترش است که باید تمامی دستگاه‌های حمایتی مثل شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی همراه با سایر نهادهای مردمی فعال برای ساماندهی کارتن خواب‌ها با برنامه ریزی ها و اقدامات جدی به وظیفه خود عمل کنند.

سعیدی درادامه تصریح کرد: اجرای این طرح تبعات و نتایج مثبتی را به همراه دارد که با تاسیس این قبیل مراکز می‌توان تا حدی کارتن خوابی را ساماندهی کرد.

وی افزود: از جمله راهکارهای دیگری که در کلان شهرها برای مقابله با این معضل اجتماعی کاربرد دارد مدیریت واحد شهری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌ها، موازی کارها و عدم هم پوشانی کارهای انجام شده درزمینه حل معضل کارتن خوابی از جمله مشکلاتی است که شهرها با آن دست به گریبانند و نیازمند گام‌های موثرتری دراین باره است.

سعیدی با اشاره به غیر قانونی بودن فروش نوزادان تصریح کرد: از آنجایی که فروش نوزادان یک اقدام غیر قانونی به شمار می‌رود بنابراین مناسب ترین راهکار در این زمینه، پیشگیری وقوع این قبیل اتفاقات و مقابله با آن است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.