سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدوی: جمالی باید بداند تیم ملی نماد شهداست/ قطر طبل تو خالی است

رئیس فدراسیون هندبال ایران تیم قطر را به طبلی توخالی تشبیه و از اظهارات ایمان جمالی انتقاد کرد.

سیدابوالحسن مهدوی در حاشیه مراسم بدرقه ملی‌پوشان هندبال به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این مراسم بدرقه‌ای بود برای هندبالیست‌های سربلند ایران. باید برای آنها دعا کنیم و از خدا بخواهیم نتیجه تلاش‌های خود را ببینند. این جلسه به پاس تلاش چند ماهه بچه‌ها برگزار شد، چرا که از نزدیک دیدم در اردوها و تمرینات مختلف، آن‌ها دور از خانواده خود، تمرینات فشرده و سختی انجام دادند و زحمات زیادی کشیدند.  

وی ادامه داد: با برگزاری این مراسم از آن‌ها تشکر کردیم. از خدا می‌خواهم تیم ملی با نتایج خوب مزد  و حق خود را بگیرد. ما پولی برای تدارک تیم ملی نداشتیم و از نظر مالی در مذیقه بودیم. بچه‌ها در کمپ 14 روز دور از همه چیز با کادر فنی و اجرایی تیم ملی تمرینات فشرده و سختی را پشت سر گذاشتند. واقعاً مثل جبهه جنگ از خیلی چیزها جنگیدند. آن‌ها عزم خود را جزم کردند اما جامعه توقع خاصی از هندبال ندارد.  

مهدوی با اشاره به حضور تیم ملی در جام جهانی، ادامه داد: بچه‌ها در بازی‌های جهانی حماسه آفریدند. نبودن لژیونرها اتفاق بدی بود اما آن‌ها هم با همه وجود آمدند و هماهنگی در تیم ایجاد شد. قطر مثل طبلی توخالی است. مبارزه سختی با آن‌ها داریم اما امیدوارم روزهای خوشی داشته باشیم.  

رئیس فدراسیون هندبال افزود: همه چیز دست خدای بزرگ است. امیدوارم با رفتن به این مسابقات روزهای خوشی را پیش رو داشته باشیم و یادمان نرود همه این تیم‌ها می‌آیند به المپیک بروند و برای این موضوع می‌جنگند.  

وی درباره حضورش در کنگره روسیه گفت: کنگره خیلی خوبی برگزار شد. دو جلسه مهم بود که در دو روز مختلف برگزار شد. علاوه بر آن چند جلسه مهم با اعضای فدراسیون جهانی خصوصی برگزار کردیم. قراردادهای منعقد کردیم که در آینده‌ای نزدیک پیامدهای مثبت حضور من در کنگره جهانی هندبال مشخص می‌شود. یکی از اتفاقات مهم این کنگره، ارتقای مربیان حضور در کلاس‌های پیشرفته مربیان بزرگی از آلمان، اسپانیا و لهستان است.  

مهدوی درباره برنامه تیم ملی پس از بازگشت از قطر اظهار کرد: مسابقات دوستانه متعددی داریم. ما به آلمان و لهستان می‌رویم و هزینه‌های این سفرها را هم کشورهای میزبان تقبل می‌کنند.  

رئیس فدراسیون هندبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در آن کنگره به حضور بازیکنان تبعه در تیم قطر هم اعتراض کردید؟ توضیح داد: این موضوع هم در کنگره روسیه مطرح شد. قرار شد از این پس محدودیت‌هایی برای کشورهایی مانند قطر در نظر گرفته شود تا نتوانند بیش از 3 بازیکن جذب کنند. این کار قطری‌ها ناجوانمردانه است و با روح المپیک منافات دارد.  

وی درباره حضور نداشتن چند لژیونر ایران در دیدارهای ابتدایی تیم ملی در قطر گفت: 2 بازیکن لژیونر ما در 2 دیدار ابتدایی ایران مقابل حریفان خود در قطر حضور ندارند. دلیل این موضوع هم حضور آن‌ها در دیدارهای باشگاهی‌شان در اروپاست. به هرحال من از معدود کسانی هستم که به شدت معتقدم می‌توانیم به المپیک برویم. حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی، از ایران تیمی قدرتمند ساخته است.  

مهدوی درباره خداحافظی مهدی بیجاری اظهار کرد: این بازیکن، حاشیه‌هایی در تیم ملی داشت و با سرمربی هم رابطه خوبی نداشت. شنیده‌ام بیجاری شب‌ها اردوی تیم ملی را بدون اجازه اسماعیلاجیج ترک می‌کرده است. درباره ایمان جمالی هم باید بگویم، دو جلسه با او داشتم. جمالی به من گفت مصدوم است اما اگر باشگاهم اجازه دهد، به تیم ملی کمک می‌کنم. شنیدم که روادید مجارستانی گرفته و گویا نمی‌خواسته با ما باشد. او مصاحبه‌هایی انجام داده است که باعث دلخوری ما شده، چرا که تیم ملی نماد شهداست.  

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.