سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری "کارگاه یک روزه منطقه ای پیشگیری و کنترل ایدز"

کارگاه آموزشی منطقه ای پیشگیری و کنترل ایذر با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه، از امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کارگاه آموزشی منطقه ای پیشگیری و کنترل ایذر با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه، از امروز "19 آبان" در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد. 

دبیر این کارگاه آموزشی از HIV و ایدز به عنوان بحران امروز جامعه، اظهار داشت: از آنجایی که بروز رفتارهای پر خطر در برخی از دانشجویان دیده می شود، لزوم برگزاری چنین کارگاه هایی در راستای مصونیت جامعه دانشجویی از ابتلا به HIV  و ایدز ضرورت دارد.

دکتر مومنی اضافه کرد: تاکنون اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از ابتلا بهHIV  و ایدز در جامعه منفعلانه و پراکنده بوده، و امیدواریم برگزاری این کارگاه منطقه ای بتواند نقش مهمی در زمینه پیشگیری از ابتلا بهHIV  و ایدز در دانشگاه‌ها داشته باشد.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این کارگاه آموزشی در وهله اول در سطح مربیان برگزار شده، در مراحل بعدی دانشجویان داوطلب نیز به این برنامه اضافه شده و تلاش می شود تا از طریق گروه همسالان نسبت به مصونیت از ابتلا بهHIV  و ایدز در بین جامعه دانشجویی اقدام شود. 

معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به ضرورت آموزش قشر جوان به ویژه جامعه دانشجویی کشور در خصوص ابتلا بهHIV  و ایدز گفت: هر نوع تلاش در راستای آگاهی بخشی به قشر جوان و به خصوص دانشجویان مهم است.

دکتر قاسم عازمی اضافه کرد: مطرح شدن این مباحث در سطح دانشگاه سبب می شود بخش های مختلف درگیر شده و HIV  و ایدز دیگر تابو نباشد، زیرا تنها در این صورت می توان جامعه را در برابر آن ها ایمن کرد.

عازمی با بیان اینکه بر اساس آمار های موجود کشورهایی که استانداردهای زندگی پایین تری دارند درگیرترین کشور ها در زمینه ابتلا به HIV  و ایدز هستند، اطلاع رسانی برای جلوگیری از شیوع آن را در جامعه حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.