همایش بین المللی میر سید علی همدانی با حضور مهمانان 4 کشور خارجی و به صدا در آمدن زنگ میر سید علی همدانی در مدارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛دبیراجرایی همایش بین المللی میر سیدعلی همدانی گفت :این همایش به منظور معرفی و شناساندن شخصیت میر سید علی همدانی به مردم جهان و با همکاری اساتید دانشگاه های الجزایر، هند، پاکستان، تاجیکستان و ایران  از صبح امروز با نواخته شدن زنگ میر سید علی همدانی و افتتاح مجتمع آموزشی میر سید علی همدانی در هنرستان دخترانه تهذیب همدان  به طور رسمی آغاز شد.

صفایی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر  پارک نواری  و تندیس میر سید علی همدانی در بولوار ارم همدان  افتتاح و رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر با  پیام ویدیویی آیت الله جوادی آملی همایش بین المللی میر سید علی همدانی اغاز می شود افزود: بیش از ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی میرسید علی همدانی رسیده که۱۱ عنوان از مقاله ها مربوط به چهار کشور خارجی شامل الجزایر، هند، پاکستان و تاجیکستان است.

دبیراجرایی همایش بین المللی میر سیدعلی همدانی از حضور عبدالله حبیب الله رییس دانشگاه دولتی کولاب ،حاتم عصازاده متولی مقبره میر سید علی همدانی ،حق نظر غایب ،رجب عطایف و لطف الله تورائف از میهمانان تاجیکستانی شرکت کننده در این همایش خبر داد و اظهرا داشت:۲۷ عنوان از مقاله های رسیده به دبیر خانه این همایش  برای چاپ کامل انتخاب شده و چکیده ۳۰ مقاله در این همایش ارائه می شود.

وی گفت: قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور، از سخنرانان این همایش هستند.

امیر سیدعلی‎بن‎شهاب معروف به میر سید علی همدانی عارف، عالم، شاعر ایرانی قرن هشتم و از مبلغان اسلام در کشمیر هند بود. بیش از ۱۱۰ اثر به وی منسوب است. وی به سال ۷۱۳ ه . ق در شهر همدان متولد شد و در۷۳ سالگی بتاریخ ۷۸۶ قمری در شهر کولاب تاجیکستان فوت کرد و در همان شهر به خاک سپرده شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، همایش ، سید علی ، زنگ ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.