سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه‌دار شدن پای بیماران ایرانی/از هر 4 کودک سه نفر اختلال پا دارند

رئیس انجمن حمایت از پای سالم گفت: از هر 4 کودک 3 نفر دچار اختلالات کف پا هستند و متأسقانه این اختلالات به طور جدی دچار کم‌توجهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا قلمقاش رئیس انجمن حمایت از پای سالم در نشست خبری اجرای طرح ملی معاینه و غربالگری رایگان پای بیماران دیابتی در خصوص زخم پای دیابتی بیان کرد: عمر افرادی که به زخم پای دیابتی دچار هستند، 5 تا 7 سال کم می‌شود. تمام بیماری‌های غیرواگیر به کم‌تحرکی منتهی می‌شود و این به معنای عدم استفاده از پا است. 

وی در خصوص اختلالات پای کودکان عنوان کرد: از هر 4 کودک 3 نفر دچار اختلالات کف پا هستند و متأسفانه این اختلالات به طور جدی دچار کم‌توجهی شده‌اند. 86 درصد از کودکان در آستانه‌ی اختلالات ارتوپدی دچار هستند و این ناشی از کم‌تحرکی آن‌هاست. این بیماری بسیار جدی است زیرا می‌تواند بیماری‌های زیادی را به بار آورد.

قلمقاش با اشاره به اینکه هر فرد در طول عمر خود حدود 150 کیلومتر راه می‌رود(4 بار دور کره زمین) اظهار کرد: مهم‌ترین هدف انجمن حمایت از پای سالم ایجاد فرهنگ مراقبت از پا است. با توجه به اینکه 5 تا 7 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند، طرح ملی غربال‌گری رایگان پای بیماران دیابتی با هدف پیشگیری از بروز زخم دیابت، جمعه 22 آبان در 3 مرکز پاپزشکی نسخه، پاستور 9 و مدائن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب شناسنامه‌ی سلامت پا برای افراد تشکیل داده می‌شود زیرا اطلاع داشتن فرد از بیماری 50 درصد به درمان کمک می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.