سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی آخرین وضعیت فناوری نمک‌زدایی در کشور

دبیر ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی از بررسی آخرین وضعیت فناوری نمک‌زدایی در کشور خبر داد.

حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از فناوری‌هایی که هم‌اکنون در دنیا بسیار مطرح است و پیشرفت‌های زیادی داشته است فناوری نمک‌زدایی است.

وی در ادمه تأکید کرد: با توجه به اینکه منابع آب شیرین در کشور بسیار کم داریم و مجبوریم از آب‌های شور استفاده کنیم لذا ضرورت ارائه اطلاعات جامعه از وضعیت ساخت فناوری نمک‌زدایی و میزان سهم کشور در تولید این فناوری مورد بررسی قرار گرفت. 

بهرامی بیان کرد: ما در جنوب کشورمان دریای عمان، خلیج‌فارس و در شمال کشورمان دریای خزر را داریم و در فاصله‌ی بین این دو، منابع مختلف تأمین آب شور را داریم که این می‌تواند یکی از منابع مهم و مطمئن برای تأمین آب باشد بنابراین در این زمینه بایستی بتوانیم از فناوری‌هایی استفاده کنیم که بالاترین راندمان را در کشور داشته باشند. 

دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست تصریح کرد: هم‌اکنون دستگاه‌های مختلفی متناسب با نیازشان اقدامات متعددی انجام داده‌اند لذا باید از اقدامات مختلفی که در کشور انجام می‌شود مطلع شویم و سپس متناسب با نیاز کشور بهترین فناوری را توصیه کنیم.

وی عنوان کرد: هم‌چنین در سند فناوری‌های راهبردی آب، اولویت فناوری آب‌شیرین‌کن مطرح شده و باید این فناوری اجرایی شود.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع روی یکسری فناوری‌ها کار کرده‌ایم و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم ولی هنوز به انتخاب قطعی که کدام فناوری را توصیه جدی کنیم، نرسیده‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.