سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نیاز به مواد اولیه خارجی در تجهیزات پزشکی

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: تخت و مانیتورهای بیمارستانی با تکیه بر توان تولیدات داخلی تامین می‌شوند.

صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه کدامیک از تجهیزات پزشکی در ایران پر مصرف تر است، بیان کرد: استنت قلبی، لنزهای کاشتنی در چشم و برخی از تجهیزات گران قیمت،‌ بیشترین مصرف ارزی را دارند. 

وی افزود: در طرح تحول سلامت کلیه نیازهای بیمارستان‌ها با تکیه بر توان تولیدات داخلی صورت می‌گیرد، مانند تخت‌ها و مانیتورها‌. 

صفوی در مورد قیمت گذاری محصولات پزشکی عنوان کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت فهرست مرجعی از محصولات پزشکی تهیه کردیم و در اختیار مراکز درمانی دولتی قرار دادیم. از ابتدای سال 94 نیز این فهرست در اختیار مراکز درمانی خصوصی قرار گرفت و ملزوم به تبعیت از آن شدند. 

وی ادامه داد: برای شفاف‌تر شدن نحوه قیمت گذاری، شرکت‌هایی که در زمینه تولید، واردات، توزیع و عرضه مشغول فعالیت هستند،‌ دارای شناسنامه می‌شوند همچنین دستورالعمل قیمت‌گذاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. 

رئیس مرکز تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در ملزومات پزشکی شاهد کاهش ارز بری بوده‌ایم، اظهار کرد: نیاز کشور به مواد اولیه در تولید تجهیزات پزشکی از سال 92 به 93 تا دو برابر افزایش داشته است. روند 94 نیز همین افزایش را نشان می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.