سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

رزمایش الی ‌بیت‌المقدس در سنندج آغاز شد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ازبرگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 13 گردان‌ و با هدف تمرین آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی منطقه در سنندج خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سردارمحمدحسین رجبی در مراسم آغاز به کار رزمایش الی بیت‌المقدس در سنندج گفت: تمرین برای مقابله با تهدیدات و شناسایی نقاط قوت و ضعف نیروهای مردمی در قالب بسیج به عنوان عمق راهبرد کشور هدف برگزاری این رزمایش در سطح استان‌های کشور است.

وی افزود: افزایش توان رزمی بسیجیان متناسب با تهدیدات روز و ارتقای سطح توانایی و آمادگی نیروهای مردمی در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان یا وقوع حوادث طبیعی از دیگر اهداف برگزاری رزمایش الی ‌بیت‌المقدس است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد:با همین نگاه تمام تهدیداتی که متوجه کشور و استان مرزی کردستان است، احصاء شده و بسیجیان در قالب این رزمایش برای مقابله با آن تمرین می‌کنند.

سرداررجبی با بیان اینکه عمق راهبرد ایران اسلامی در بحث مقابله با تهدیدات متکی به مردم است، ادامه داد: مردم همواره در دل راهبرد کشور قرار دارند.

وی گفت: نیروهای خودجوش مردمی در قالب بسیج در کنار سایر نیروهای کلاسیک که رسالت اصلی آنها دفاع از کشور است، محتوای اصلی دفاع از مرز و بوم را در جبهه‌های حق علیه باطل رقم زدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه این رزمایش هر ساله در یک فرایند، برنامه‌ریزی شده در سطح شهرستان های استان برگزار می‌شودگفت: آسیب‌شناسی‌بعد از برگزاری هر رزمایشی با هدف از بین بردن نقاط ضعف و تقویت هرچه بیشتر نقطه قوت‌ها در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی به تاکتیک‌های مختلف اجرا شده در این رزمایش اشاره کرد و افزود: این رزمایش در هر استانی با توجه به ویژگی‌های خاص و توانایی‌های آن در مقابله با تهدیدات احتمالی طراحی و اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از ارائه آموزش‌های لازم با توجه به نوع تهدیدات احصاء شده را نکات بسیار مهم در برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش براساس رسالت و وظایف تعیین‌شده آموزش‌های لازم را در طول سال فرا گرفته‌اند.

به گفته وی، دفاع از کوی و برزن، کنترل جمعیت، امداد و نجات و عملیات تأخیری، دفاع حساس و حیاتی، کنترل معابر وصولی، حضور در بین جمعیت در راستای کسب اخبار و اطلاعات و اجرای عملیات بازپس‌گیری از تاکتیک‌هایی است که در این رزمایش اجرا شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری بسیار خوب این رزمایش از لحاظ کمی و کیفی گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور بیش از 20 هزار بسیجی در قالب گردان‌های بیت‌المقدس، عاشورا، گردان‌های امام حسین(ع)، الزهرا(س)، کوثر و امام علی(ع) در شهرستان‌های مختلف استان برگزار و خوشبختانه از نظر کمی و کیفی در سطح بالا و قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.