سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان بستری برای توسعه استان کردستان است

ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان بستری برای برداشتن نشان محرومیت از روی استان و توسعه و ارتقای همه جانبه آن باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا سید محمدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد جامع شهر سنندج، گفت: تصویب ایجاد منطقه آزاد، صنعتی و تجاری بانه و مریوان در دولت نوید حرکت روبه رشدی را در بحث عمران و آبادانی در استان را می‌دهد.

وی افزود: کردستان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بالایی دارد، اما با وجود این مهم از نظر شاخص‌های توسعه‌ عقب مانده است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه عدم توسعه یافتگی موجب شده است، از کردستان به عنوان استانی محروم نام برده شود، ابراز امیدواری کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان بستری برای برداشتن نشان محرومیت از روی استان و توسعه و ارتقای همه جانبه آن باشد.

ماموستا حسینی بیان کرد: سهم کردستان در فرایند توسعه و آبادانی آن گونه که باید و شاید ادا نشده است و عدم تحقق این سهم دلایل مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه کم‌ کاری دولت‌ها و یا مسئولین در فرایند توسعه کردستان شاید مهم‌ترین دلیل عقب ماندگی این استان مرزی در بخش‌های مختلف است، گفت: ایجاد ساز و کاری برای تقویت و توسعه شاخصه‌های استان نیازمند تلاش و همت همه مسئولان و مشارکت خود مردم است.

امام جمعه موقت سنندج ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان استانی به ویژه استاندار کردستان در راستای پیگیری تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در شورای عالی مناطق آزاد کشور، گفت: تصویب این طرح در دولت گام نخست این حرکت بزرگ است و امیدواریم با تلاش متولیان امر حرکت‌های لازم در راستای تصویب کامل این طرح صورت بگیرد.

به گفته ماموستا حسینی، عملیاتی شدن کامل این طرح در استان نقش به سزایی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، تقویت توان اقتصادی و هدفمند کردن مبادلات مرزی دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج با اشاره به اهمیت رعایت حقوق دیگران از منظر اسلام، افزود: روابط اجتماعی انسان‌ها مقتضی رعایت مباحث مختلفی است که در قالب اخلاق و حقوق، ساماندهی شده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به حق و حقوق انسان در برابر خالق هستی بخش گفت: هر انسانی در برابر معبود خود باید یک سری مباحث را مورد توجه قرار دهد که توجه به انجام دستورات الهی، خودداری از خرافه پرستی، عبادت یک خالق یکتا و شریک قرار ندادن برای معبود هستی بخش از جمله این حقوق است.

ماموستا حسینی احسان و نیکی به پدر و مادر را از دیگر حقوق انسانی خواند و افزود: محبت به ایتام و کشیدن دست نوازش به سر آنها از دیگر حقوق انسانی است که در دین اسلام به آن تاکید شده است.

امام جمعه موقت سنندج درپایان گفت: از منظر قرآن کریم، ثروتمندترین افراد کسانی هستند که در نیکی کردن به دیگران همواره پیش‌قدم بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.